Annons:
Etikettallmänt
Läst 1684 ggr
Sebastian
10/18/09, 7:20 PM

Intervju med BranDuir

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej. Här kommer den allra första intervjun. Jag började med forumskaparen själv.

Har ni synpunkter, eller vill att vi lägger till frågor. Hojta till i pm.

___________________________________________________

1: Namn/ Nickname. Eget namn är frivilligt…. BranDuir

2: Ålder?..Alldeles strax 49…..

3: Inriktning: Vad skulle du vilja kalla det du gör?….Jag är Druid sedan 30 år…har vandrat stigen , vikit av på villospår men alltid kommit tillbaka till huvudstigen….

4: Livsåskådning. Hur ser du på världen?…Aj du …det är en komplex fråga…med många olika svar beroende på hur man riktar blicken…

a: Världen idag är en komplett galen historia som styrs av girighet och egoism…

b: Världen idag är en underbar plats som den alltid varit, vi hedningar ser ju hela tiden skönheten och logiken i den ostörda skapelsen…

c: Världen idag är ett ställe som bara kan förbättras om girighet och egoism får ett slut och sunt förnuft får råda….om alla som tror sig bättre än andra inser att vi alla är lika och lika värda!

5: Gudar/ Gudinnor? Ett flertal, men Cernunnos är väl den som står mig närmast….Sol Fader och Jordmoder är huvudgudomligheterna för mig…

6: Skriv en rad och berätta lite om dig själv. Vad du vill…..jaha ja…det var svårt….har kommit till den åldern att jag egentligen bara vill luta mig tillbaka….men samtidgt har har jag inte blivit så gammal att jag kan tillåta mig det…det finns mycket kvar att göra….många uppgifter att lösa.

7: Om du fick säga vad du ville till valfri person. Vad skulle du säga och till vem skulle du säga det?

Till samtliga politiker i världen….

….Men för fan…kom ner på jorden och använd sunt förnuft…

BD

____________________________________________________

Tillägg

8. Vilka, egenskaper har varit dig till hjälp i livet? (egenskaper du har eller egenskaper du fått utveckla) Både i livet i allmänhet och på den druidiska stigen.

Ja du …ödmjukhet och förmågan att existera i nuet…är väl de huvudsakliga, anpassningsförmåga, helandets stora gåva är ju en extrabonus som jag ser det.

9. Vad vill du bidra med här i världen? (stor fråga ;) )

I sanning en stor fråga, men samtidigt så liten i sin helhet….kan jag bidra med att få en enda människa lite gladare eller lite friskare, har jag ju gjort underverk, kan jag få en enda att tänka efter och se sammanhanget i alltet har jag ju bidragit till världen som den berömda fjärilen i Amazonas…ett enda vingslag skapar en rörelse som sprider sig över världen….

10. Vad vill du lära dig mer om?

oj då…jag vill lära mig mer om precis allt….varje dag utan en ny kunskap är en förlorad dag….

Annons:
SgtRipley
10/18/09, 9:04 PM
#1

Vad kul! Ett bra initiativ! Fast jag hoppas att du/intervjuaren inte måste ha exakt samma frågor varje gång…

Men hur som helst trevlig läsning!

Sebastian
10/18/09, 9:05 PM
#2

Nejdå. Detta är mer som ett test. Det var därför jag bad om synpunkter:)

Waara
10/19/09, 9:23 PM
#3

Jaa, kul ! bra frågor och svar fick vi där :) tack!

BiGavia
10/20/09, 10:03 AM
#4

Härligt SEB, Du tänker väl inte starta här är ditt liv?

Kul att vet varför denna vandring började och var personen är född och bor!

Vandra i Ljus å SkönhetFlört

lightseeker
10/21/09, 11:26 AM
#5

jooo, GÖR det, seb, starta här är ditt druid/schaman-liv.

jättekul initiativ.

neina
11/16/09, 1:35 AM
#6

Nu har jag lagt till några frågor och svar, frågorna 8-10. Hoppas det var till nytta och nöje.

Tack, BD, för din medverkan!

Floreat!

Annons:
Sebastian
11/19/09, 5:31 PM
#7

Bra jobbat! Nu ser det lite bättre ut. Tack.

Upp till toppen
Annons: