Annons:
Etikettshamanism
Läst 1477 ggr
[trumman]
2009-10-05 21:21

Grundkurs shamanism, Ö-vik

GRUNDKURS I SHAMANISM 23-25 Oktober, Övik
med Thomas Eriksson

Shamanism är ett världsarv av traditioner och metoder som syftar till att bevara hälsa och upprätthålla balansen mellan människa och natur. Den natur som är runt oss, såväl som vår egen.

Kursen lär ut hur grunderna i hur man genom att använda urgamla shamanska tekniker, med t.ex. trumma, skallra och sång, kan komma i kontakt med andelärare, kraftdjur och den Inre Sidan av naturen för att t.ex. bota eller söka svar på frågor.

Kursen tar upp lite om shamanismens världshistoria och hur det kan komma sig att den är i livet än idag. Sedan talar vi om "shamansk attityd" och det som Jörgen I. Eriksson kallar Shamanismens 6 kardinalvägar.

Synen på sjukdomar och behandling tas också upp men är inget vi går djupare inpå i den här kursen.

Fokus ligger på att få egna upplevelser, praktisk kunskap + direkta erfarenheter och handfasta tekniker att arbeta vidare med på vägen. Inga förkunskaper krävs.

Kostnad: 1300:- inkl boende, middag fre-lör + lättare lunch sön.

Anmälan (bindande) skickas till: thomas SNABELA trolltrumman PUNKT net - märk "övik09"

Sista anmälningsdag 19 okt då också 500:- betalas in.

Väl mött!

Annons:
Aleethia
2009-10-06 03:26
#1

Kostar det 1300:- även om man inte behöver boende och mat?

BiGavia
2009-10-06 09:06
#2

Tack för infon!

Vandra i Ljus å SkönhetFlört

[trumman]
2009-10-06 20:15
#3

#1 Då säger vi en tusenlapp jämt.

Aleethia
2009-10-07 02:29
#4

Låter bra, jag hör av mig när jag kollat upp med barnvakt mm Glad
*HOPPAS HOPPAS!!!*

[trumman]
2009-10-12 03:45
#5

Det behövs fler för att göra en kurs, så var inte rädda för att anmäla er. Vet att det blev lite "tätt inpå" :I

*skamlös självputt*

vildarosen
2009-10-13 19:31
#6

Åh synd att det är så långt till ö-vik från götet för det hade varit en upplevelse att få lära sig mer om schamanism o att få komma till Foppaland!Oskyldig

Mvh Rosen

Vild är vinden som tar mig ifrån dig!

 Vildarosen medarbetare reumatism ifokus

 

Annons:
[trumman]
2009-10-16 01:07
#7

Verkar som denna får bli inställd om vi inte får fler anmälda.

Du har till på onsdag att anmäla dig. Sen stänger jag.

vildrosen: Jag kan komma ner till dig om du vill samordna kurs. Bara ta tag i mig via mail/epost/mobil eller liknande.

Mvh,
T

BiGavia
2009-10-19 11:10
#8

"Kursen inställd pga otillräckligt deltagarantal. Ny kurs kommer planeras in i Ö-vik efter nyår, håll ögonen öppna!
Mvh,
Thomas"

Vandra i Ljus å SkönhetFlört

Aleethia
2009-10-20 16:38
#9

Trist… *Håller ögonen öppna med tandpetare för det är länge tills dess* Tungan ute

Upp till toppen
Annons: