Annons:
Etikettallmänt
Läst 3272 ggr
BranDuir
12/11/09, 4:03 PM

Ett tungt beslut..

…känner jag mig nödsakad att fatta….och det gäller siten här…just nu känns det som om vi bara tar opp serverplats på iFokus, aktiviteten här är så låg att den istort sett är obefintlig.

Därför kommer jag under nästa vecka att skriva till ledningen på iFokus och be dem att plocka bort Druid o Shaman.

Ni som vill är säkerligen välkomna på Häxor i Fokus eller vilken annan site ni finner intressant!

Med sorg i hjärtat…Bless You all!

BD

sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

Annons:
Astraea
12/11/09, 4:26 PM
#1

Ja men gör så du. Jag skriver inte här så ofta, inte inne på HiF heller för den delen. Men jag läser ofta. Och så tror jag det är för många av oss. Jag tycker det börjar bli riktigt tröttsamt med inlägg lite nu och då om att vi är för inaktiva. jag känner mig mer manad att skriva för skrivandets sak än av egentlig anledning via det. Vilket gör att jag känner mig ännu mindre sugen.

Jag tycker det här varit bra här ändå. Jag känner inte till hur iFokus fungerar, om man måste upp i ett visst aktivt index eller inte. Är det så är det bara att beklaga, riktigt tråkigt men, men..

Men för mig tröttnade jag här och nu. Det blev inte roligt mer. Gör hur ni vill. Jag vill inte sprida vatten på kvarnen etc. Bara berätta hur reaktionen blev hos mig.

Blessed Be

Endroppeihavet
12/11/09, 6:04 PM
#2

Va tråkigt! Och vad händer med all info och fina artiklar alla skrivit?

Medarbetare på Häxor och Fantasy.

Lionadh
12/11/09, 6:51 PM
#3

Jag noterar detta - det är tråkigt, men kanske det rätta ändå?

Light and joy and peace abide in me. Lesson 93 ACIM

lightseeker
12/11/09, 6:59 PM
#4

Ledsamt, men kan hända nödvändigt om man måste prestera för att få vara kvar.

Men jag hoppas att du, branduir, håller oss uppdaterade kring druiderna, tex. om träffen ni skall ha till sommaren, era kunskaper och övrigt matnyttigt.

Airamya
12/11/09, 8:22 PM
#5

Tack för att du skapade sajten en gång i tiden. Jag har haft mycket glädje av den även om jag mycket sällan skriver. (Jag har helt enkelt oftast inget att säga). Men här har skrivits mycket bra och intressanta saker och jag har haft stort utbyte av DoSiF.

Du har länge varit kluven runt huruvida sidan ska vara kvar och jag hoppas en sten faller från dina axlar när du stänger ner den.

Stort tack, BranDuir och alla andra härinne för att ni skapat det absolut trevligaste och mest intressanta forumet på iFokus!
Jag kommer att sakna det, men jag förstår dig.

Väl mött /Airamya

PS. Kom skivorna fram eller försvann de på posten?

SEViking
12/12/09, 1:02 AM
#6

Ja, lika bra det, för det vore ju synd om vi tog plats på iFokus, vi som supportar iFokus i stort sett varje dag?

Ja, sarkasm.

Men, besöksfrekvensen på DOS e ju låg, så lägg du ner den.

De som vill diskutera liknande kan ju använda mitt forum på Seviking.se
forum.seviking.se
det är gratis, och serverutrymmet det forumet tar betalar jag själv, privat. Gratis för alla andra användare. Det  är enkelt och utan flaschiga finesser, men texterna går att läsa.

Ha en bra helg och jag önskar er alla lycka och välgång.

? SEV ?

Annons:
neina
12/12/09, 2:58 AM
#7

Även om det är med sorg, så ser vi saker dö.

Det här forumet har varit lärorikt för mig, och många med mig, tror jag. Samtidigt verkar vi, som skriver, ha gått vidare, eller i alla fall tröttnat på att skriva utan riktigt respons (för läsare finns här definitivt).

En lärdom:för att något ska leva vidare räcker det inte att läsa, ta in, hålla med eller begrunda: vi får också dela med oss tillbaka, bolla, reflektera. Låt oss fortsätta att göra det, på de håll där vi finner lämpligt, nu när DoS inte kommer finnas.

Stort tack för allt utbyte, och må vi mötas i andra sammanhang! :D

Floreat!

P. S. Jag finns lite här och var som 'neina' på webben, och är ofta intresserad av diskussion, utbyte, reflektion, kontakt, tips, et c. Vi ses och hörs!

maximiljana
12/12/09, 4:00 AM
#8

Sorgligt.Alla bra trådar då,försvinner de bara?Här finns ju många godbitar som man vill ha bevarade.

Bappho
12/12/09, 8:14 AM
#9

Som Sajtvärd så förstår jag ditt beslut. Inte roligt att kämpa vidare med något när responsen är låg. Samtidigt är det synd om det som redan är skrivet försvinner.

Det finns ett sätt att rädda sajten och det är om någon som vill ta över och fortsätta att kämpa med sidan.

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

BranDuir
12/12/09, 9:48 AM
#10

JAg tackar för alla snälla ord, ja jag har tappat sugen det ska villigt erkännas, så finns det någon som vill och känner sig manad att ta över som Sajtvärd, så skicka ett PM till mig, så räddar vi det som räddas kan…

Att "tjata" på folk att de ska skriva och vara aktiva känns ju inte rätt men att se ett forum med aktivitet så låg att det är rödmarkerat i aktivitetsindex är väldigt tråkigt…

Forum är ju till för att utbyta åsikter, till för att ventilera tankar….vill man bara läsa…ja då finns det böcker och tusentals sidor på webben att nyttja…

Jag avvaktar några dagar med att stänga sidan….så ni/du som känner er manade…PM'a mig!

BD

sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

Bappho
12/12/09, 11:38 AM
#11

Har letat lite info om nerlagda sajter. Om jag förstått det rätt så kommer sajten att finnas kvar på nätet även om den blir nerlagd och då går ju inget skrivet till spillo. Sajten tas bara bort från själva nätverket.

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

korpsyster
12/12/09, 12:29 PM
#12

Tack för en mycket intressant och givande sajt BranDuir. Gör det som känns rätt.

Blodeuwedd
12/12/09, 6:29 PM
#13

Jag förstår om du tröttnat och jag vet varför jag slutade skriva..
När vi så många gånger fick höra att det enda som skrevs var i Godmorgon trådarna och att det var en klubb för några få så tappade jag lusten.
Det slutade sedan med att i stället för att kika in tio gånger om dagen och kolla trådar och kommentera så kollar jag nu bara in nån gång då och då.
Jag tror att när det klagas för mycket på det som skrivs så jagar man bort alla till slut. Även de som har något fyllt av frågor och fakta. Folk vågar inte skriva helt enkelt av rädsla för att bli skrattad åt och hånad.

Jag hoppas någon vill ta över sajten och ge den nytt liv. Jag tyckte mycket om den i alla fall. Synd om så mycket ska gå förlorat.

Lycka till hur det nu än blir.

Annons:
Coturnix
12/12/09, 11:39 PM
#14

Ja det var tråkigt. Men okej erkänner mig skyldig. Jobbade för mkt och orkade inte med att vara "aktiv" Tack för allt jag fått läsa och förkovra mig i. Tack för allt ni alla skrivit och tänkt.
Ibland undrar jag, varför kan vi inte bara få vara och verka i den takt vi gör. Varför måste precis allting gå med vinst X tio och helst mer? Och vilken slags vinst?

Men om det bara är aktivitet i realhastighet det hänger på! Så kom igen och säg hej och godmorgon och allt sådant som vi faktiskt gör i verkliga livet, det som håller oss samman, de små iaktagelserna som faktiskt, faktiskt är de som leder till de större.

neina
12/13/09, 4:45 AM
#15

Det är ju roligt om trådarna finns kvar "for future reference"!

maximiljana
12/13/09, 6:34 PM
#16

#14.Ja varför kan vi inte få vara och verka i den takt vi gör.Jag känner mig också lite skyldig.

Jag hade ju tänkt berätta om jordkrafter,kristallportar sexkantsfönster kultplatser chakranäten osv inom slagrutekonsten men blev lite stött i kanten när någon ansåg sig ha ringa eller litet förtroende för folk som använde slagruta.

Bappho
12/13/09, 9:52 PM
#17

#16 Vad gör det vad "någon" tycker och tänker när det säkert finns hur många som helst som är intresserad av vad du har att säga ;-)

Ibland får man tänka på alla tysta som bara läser också. Glad

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Endroppeihavet
12/13/09, 9:59 PM
#18

#16 Jag vill ha artiklar om jordkrafter,kristallportar sexkantsfönster kultplatser och chakranäten inom slagrutekonsten!

*Sätter sig ner på en kudde i historietältet och väntar spänt på visdomen*

Medarbetare på Häxor och Fantasy.

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: