Annons:
Etikettshamanism
Läst 2354 ggr
thanbare
2009-12-17 16:17

Kraftdjur

Hej, jag är ny här. Mitt hjärta fastande någonstans mellan shamaner och kraftdjur.

Jag har aldrig gjort en resa för att finna mitt kraftdjur trots att jag mediterar ofta och trots att jag kan se min andliga ledare och få råd och bilder av honom.

Så jag bör väl söka svaret inom mig själv först. Jag har försått att mångas kraftdjur är djur som man alltid känt en väldigt stor dragningskraft till och för.

En kärlek. Fascination. En skräckblandad förtjusning. Redan som liten har jag älskat hajar. Jag har tyckt dem varit vackra och lätta att förstå. Och speciellt en haj har fastnat i mitt hjärta, Vithajen.

Om det nu är så att mitt kraftdjur är en vithaj. Hur ska jag möta det? Hur ska jag kunna förkroppsliga en haj, som forskare och experter inte vet mycket om.

Bra sida, jag har fått många råd och nya tankar här.

Annons:
Jennix
2009-12-17 19:24
#1

Jag är ingen expert på shamanism eller kraftdjur men som jag förstår det så behöver det absolut inte vara ens kraftdjur om man har haft nåt favoritdjur hela livet. Jag har haft vargar, hajar och t.ex hundar som favoritdjur men mitt kraftdjur var något helt annat. Flört

Så det måste nog inte alls vara så…men jag antar att det är möjligt.

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

SgtRipley
2009-12-19 13:35
#2

Jag håller med #1, kraftdjuret behöver inte alls vara detsamma som favoritdjuret. Om man väldigt gärna vill se sitt favoritdjur under en själsresa och letar efter det, så kan det vara ett hinder i mötet med det verkliga kraftdjuret. En annan sak man ska akta sig för är att försöka tolka vad det betyder att man har ett visst kraftdjur. Du kan inte få veta genom böcker eller andras åsikter vad ett kraftdjur "betyder". Du kan bara lära känna ditt kraftdjur och vad det kan hjälpa dig med denom att kommunicera med det direkt.

Men du har ju en fantastiskt fin möjlighet att lära dig mera om detta, thanbare, eftersom du har en bra kontakt med din andelärare redan. Fråga honom/henne/den om det, så får du de svaren som just du behöver!

Upp till toppen
Annons: