Annons:
Etikettallmänt
Läst 1721 ggr
[Angel88]
12/6/09, 5:12 PM

Var kan man...

Ja hej på er!

Jag undrar om det finns något iFokus som man kan få lite hjälp med drömtydning?

skulle behöva det. Drömde nämligen så orloligt värklighets kännsligt just i morse.

ps visste inte var ja skulle lägga tråden..

Annons:
Skogselva
12/6/09, 5:23 PM
#1

De flesta sajter som berör det "övernaturliga", skulle jag vilja säga. (Alltså t.ex. här, häxor, övernaturlig, hos mig på månväsen går också bra, (i ot-gruppen))

Där du tror det kan finnas folk som sysslar med sån't, kort och gott.

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

[Angel88]
12/8/09, 2:33 PM
#2

K an ju börja med att dra dom här du

Första drömmen:

Jag drömde att jag reste till Grekland. Här skulle ja stanna i en månad eller två. En vecka efter ankomsten, har någon ställt en korg utanför min hotell dörr. Jag tar upp den, i korgen ligger en liten bebis. När jag tar upp honom rasar morder jord över mig. Jag blir med ens kär i barned, detta är "mitt" barn nu. Kort och gort går ja till myndigheterna, förklarar vad som hänt. Får har godkänt om att få adoptera pojken. I hans korg fann jag ett brev som förklarade att pojken var född den 090405 så han var bara 1,5 månad gammal. Jag går ut och handlar barnvangn m.m. Träffar två svenska tyrister i medelåldern. Dom hjälpte mig. Berättade för dom att min son hetter Jackob, men kallades för Jake. Senare visade det sig att detta var hans riktiga föräldrar. Vi pratar och kommer över ens om några saker. Renare när 2 veckor gått, har mina moders instinkter tagit över och ja kan nu amma pojken. I samma veva kommer min pojkvän till Grakland, och ja förklarar vad som hänt. Vi lyckas fixa dom pappren som ska finnas när vi ska åka hem.

Hella drömmen känns så otroligt verklig. Jag låg till och med och höll min ena ungkatta i famnen när ja blev väckt av andra ungkattan (ville ha mat).

Dröm nummer två:

Allt är till en början svart. Sakta sakta lukras det svarta upp, och börjas spädas ut med grått och slutligen är det såpas att ja kan börja utskilja saker. Jag vet att jag är i en skog, det är vinter för jag kan känna snöm under mig och dess friska doft. I luften finns oxå en tung doft av rädsla, om det är min eller någon annans vet ja inte. Jag hasar mig frammåt. Till en början går det trögt, sedan kommer jag in i ett tempo. Kommer fram till ett vatten drag som ännu inte frusit. Framför mig sitter plötsligt en varg. Hon ser på mig med visa ögon. Hon är mycket stor och vacker. På minner nästan om en Sebirien Husky men hon e varg. Hennes päls är rätt lång, ljusgå och vit. Med dom blåaste ögon jag sett. Det tar ett tag att fatta, men sedan klarnar det. Det är mig själv jag ser i en spegel bild på vatten ytan. Då vaknar jag med dessa ord, sagda från en stämma lika uråldrig som moder jord själv,

"Följ vägen, den finns framför dig. Låt hjärtat spira och fröna gro. Lyckan kommer lyckan går. Men i tiden förlåtande du gå, se ej bakåt, se bara frammåt på vägen du fann där."

vad betyder detta?.

Skogselva
12/8/09, 7:25 PM
#3

Låter som bra visdomsord, dock Flört

Resa symboliserar övergången mellan olika åldrar.

Att adoptera står för en önskan att införliva de "främmande" sidorna hos personligheten. Dessa kan nog vara i stort sett vilka som helst.

Att amma någon är uttryck för att kunna ge av sig själv utan att kräva något tillbaka. Total hängivelse.

Drömmar om söner står bland annat för ambition och framtiden.

Om jag får spekulera: Du har precis passerat en ålder, och upptäckt, men kanske inte fullt accepterat, sidor hos dig själv som du aldrig sett förut. T.ex. (och det är endast ett exempel, ett förslag på hur du själv kan tolka) så har du kanske förut inte velat gifta dig men nu vill du det, och skaffa familj. Du känner dig redo för att visa den här totala hängivelsen. Det skulle ju också kunna vara att du får ett toppen jobberbjudande Flört

Den andra drömmen

Mörker står för det okända, det "osynliga". Det är dock bara en annan aspekt av ljus - som föds ur mörkret. Rädsla för det okända är ju inte helt ovanligt.

Som element så står vatten för känslor, enligt drömtolkning så står vattendrag för bland annat känslor och kreativitet.

Vargen kan stå för personlighetens vilda och okontrollerade krafter, som kräver att få synas, men som kanske inte tillhör samhällets kategori "lämplig". Du verkar dock inte vara så rädd för vargen - och sedan visar det sig vara din spegelreflektion, om jag fattat saken rätt.

Det sista tycker är synd att analysera - men kan hända att du känner dig något tveksam för vägen du har framför dig? Ditt hjärta vet vad du vill - låt det visa dig vägen.

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

[Sharp]
1/20/10, 7:30 PM
#4

Vargen kanske var ditt eget kraftdjur som hjälpte dig på traven? Flört

Upp till toppen
Annons: