Annons:
Etikettdagens-hälsning
Läst 1805 ggr
BranDuir
2010-01-05 11:01

God Morgon 5 Januari

God Morgon till er alla….kallt, massor med snö…kallaste vintern på 100 år enligt nyheterna igår…jag tror dem…har en dryg halvmeter snö och 8-9 minus…

My Your day be Blessed!

BD

sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

Annons:
maximiljana
2010-01-05 15:48
#1

Oj BD.Ja jag tippade på en vargavinter i år.Fimbulvintern säger andra.

Nåja det gäller ju att elda på rejält.Hur har du det med isoleringen av huset däröver.Vad eldar du med?

Här är det pelletskaminer igång när jag är på jobb.Är jag hemma så flyttar jag kaminerna och eldar med ved

BranDuir
2010-01-05 16:01
#2

/0 cm stenväggar och tunn isolering på insidan…det funkar…lite golvkallt men ok…ved och torv eldar jag med, samt understödjer med el när jag är borta, här är varmt o gott…:-)

sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

SEViking
2010-01-05 17:14
#3

Gomidda gott folk

I Sunne är det nu -23, kvällen igår och natten gav med sig ner mot -30, tydligen ska det bli kallare i natt, vi får se.

Ha en bra dag

? SEV ?

maximiljana
2010-01-05 18:52
#4

#2.Ja 70 cm stenvägg håller värme bra när det väl blir varmt.Du har ju fårskinnstofflor inomhus så golvdraget är ju inget problem.

#3.Värre är det väl för dig SEV.Hur står du ut.Inte kan du ju ta på dig vargskinnspälsen heller.Det är ju förenat med livsfara i dessa tider.

maximiljana
2010-01-05 22:28
#5

Nu i kylan så kom jag att tänka på ett tv-program jag såg i veckan.Det handlade om Yellostone och dess vintrar.Vargflocken där kallades Druidvargarna.Är det kanske någon som vet varför de kallas så?

Upp till toppen
Annons: