Annons:
Etikettallmänt
Läst 1467 ggr
BranDuir
2009-12-11 13:33

Det kom ett Nödrop från vänner...

Jag fick idag nedanstående mail från ett par i mellansverige som vill vara anonyma:

"Hej Peter,

Vi skriver detta till dig som en sista utväg, både jag och NN blev arbetslösa den sista oktober och har hamnat i en hemsk situation. Akassan dröjer minst en månad till och socialen kan inte hjälpa oss när vi har både hus och bil allvar de tycker vi ska sälja huset och bilen innan dem kan hjälpa oss fattar inte hur de tänker! Banken kan inte hjälpa oss ens med att vänta med amorteringarna till Akassan kommer in. Nu är det snart jul och vi har bara den maten vi har i frysen och julklappar till NN och NN kan vi bara glöma.

Finns det något sätt du och druiderna kan hjälpa till? Jag vet det låter illa och känner mej som en sopa men jag vet inte vad jag ska ta mej till.

många kramar

NN"

jag pratade med våran Skattmästare nyss och ett litet bidrag kommer därifrån!

Om någon mer känner sig manade att hjälpa så kontakta mig så ska jag förmedla!

BD

sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

Annons:
lightseeker
2009-12-11 19:00
#1

det är hemskt tråkigt men säkerligen många som delar upplevelserna i dessa bistra tider.

Hoppas att det finns många med stort hjärta, utan hål i plånboken.

Bappho
2009-12-12 00:57
#2

Det är fler och fler i Sverige som börjar få det svårt att t o m få mat på bordet, tyvärr.

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

BranDuir
2009-12-12 09:52
#3

Ja det är trist att få sådan här mail….men jag kan ju glädja er med att under gårdagen så fick familjen in 3800 kronor vilket ju i alla fall kan ge barnen en jul med god mat…1500 av dessa kom från Druid Orden Scandia…resten från anonyma givare runt om i Europa!

JAg hade telefonkontakt med NN i går kväll och ska  framföra deras allra varmaste tack! och samtidigt önska er en riktigt God Jul från familjen!

Det känns fantastiskt skönt att kunna hjälpa till!

Bless You all!

sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

maximiljana
2009-12-12 18:57
#4

Ja det var ju verkligen glädjande att höra.

Hemskt att samhället sviker.Underbart att det finns människor med hjärta.

Upp till toppen
Annons: