Annons:
Etikettdagens-hälsning
Läst 2313 ggr
Blodeuwedd
2009-12-17 08:38

Godmorgon 17 December

"Give as much as you can, and you will get as much as you need"

Hur går det för er där nere i landet?? Har ni snöat in?
Och ni norrut?? Frusit inne??

Tror nog solen skiner här idag oxå. -8° kallt.. och snön ligger kvar här än… men det gör inget.

Hur många är det som varit ute och fått kontakt? Känt hur ni jordar? Genom snön förstås. En underbar känsla. Går att göra genom asfalten oxå. Inga undanflykter godtages. Seså ut med er.. ;)

En underbar dag önskar jag er alla..

Solskenskram
BW på kärlekens väg <3

Annons:
Sebastian
2009-12-17 08:45
#1

Godmorgon BW. Härligt det låter! Ha en bra dag!

Blodeuwedd
2009-12-17 08:50
#2

Godmorgon Seb.. Snöar det på dej???

BiGavia
2009-12-17 09:02
#3

Go'morron, Idag tackar jag för snö å frökataloger…den ena skyddar den andra ger löften om en ny vår….. -36.

Vandra i Ljus å SkönhetFlört

BiGavia
2009-12-17 09:26
#4

Vandra i Ljus å SkönhetFlört

Sebastian
2009-12-17 10:06
#5

BW: jo det snöar här. Det verkar aldrig ta slut där uppe:)

Blodeuwedd
2009-12-17 10:52
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

usch BiG.. föööör kallt!!! ;)

Seb, 8 mil bort… Här skiner solen.. Vad var det jag sa???

Annons:
maximiljana
2009-12-17 10:57
#7

Jag tog en dag ledigt i dag.Skall rida ut i skogen och inventera mina vilda djur.Det har gått ryckten om en björn i skogarna.Det har stått lite antydningar i tidningarna men inget konkret.

Någon har sett ett stort djur och tassavtryck och en älg har haft egendomliga skador.Stora vildsvinsgaltar kan se björnlika ut i ljusskenet från en bil på natten så jag tror inte på björn direkt men man vet ju aldrig med smålandsskogar.

Dock avstår jag idag från att mata kusen med limpa indränkt i brännvin för att få fart på honom.Ett tips från en tråd i forntida traditioner.Snön ligger ny och man ser massor av spår.Solen skiner.

Ha det gott alla ni därute!

maximiljana
2009-12-17 11:01
#8

Bigavia.  Hur mycket dagsljus har du däruppe nu?

BranDuir
2009-12-17 11:12
#9

God Morgon…hehe…4 plus….krokusarna spirar…

sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

BiGavia
2009-12-17 12:53
#10

Maxi, solen var just ovanför trädtopparna å vände..

Vandra i Ljus å SkönhetFlört

maximiljana
2009-12-17 15:24
#11

Någon driver nog med mejOskyldigBD hur är detta möjligt.Sporrar hästen och rider österut……….

Oj BiG.Om du talar om för mig att du gick ut på promenad vid soluppgången och kom tillbaka vid solnedgången så behöver du inte med andra ord varit borta särskilt länge då.Obestämd

BranDuir
2009-12-17 19:54
#12

hehe..Maxi..jag bor ungefär 80 mil väster om dig…*S*

sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

maximiljana
2009-12-17 21:41
#13

Kors….har du flyttat till Denmarks västkust,det visste jag int.

Annons:
BranDuir
2009-12-17 22:22
#14

nope..men 48 mil längre västerut…norra Skottland

sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

maximiljana
2009-12-18 14:41
#15

Ha ha Det ante mig.För inte byter man väl bort Småland mot något annat än Skottland!

lightseeker
2010-01-04 21:27
#16

oj, hade missat det här: Branduir, bor du i skottland nu?

maximiljana
2010-01-04 21:33
#17

Ja det verkar ju så lightseeker.Kan undras om han har några leylines genom köksbordet där då

lightseeker
2010-01-05 12:29
#18

hade han leylinjer genom sitt gamla köksbord, säger du?

Hm, det är kanske dom där spindeltrådarna, som spökar hemma hos mig då.

maximiljana
2010-01-05 14:52
#19

Nja,Inte riktigt köksbordet men nära inpå.

När jag kollade i en av mina kartor över leylinjerna utbredning så såg jag att Leylinjen som går genom Stonehenge löper vidare till Sverige och passerar området där BD befann sig tidigare.

Jag fick en tanke att man kanske gärna bosätter sig nära dessa kraftlinjer av en eller annan orsak.

De där trådarna som spökar hemma hos dig har säkert förbindelse med det hela.

Vi har alla trådar eller linjer som är förbundna med varandra.Varje människa har sitt linjesystem eller rutsystem  som går N-S och Ö-V.Allt överlappar varandra och står i förbindelse med allt i Urds Väv.I slagrutekretsar kallas det mänskliga nätet Chakranät och går att ta ut med slagruta.

BranDuir
2010-01-05 16:06
#20

Belinus-linjen sträcker sig genom hela UK…och passerar mitt köksbord mer eller mindre  !

http://www.whale.to/b/belinus_line.html

sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

Annons:
maximiljana
2010-01-05 18:42
#21

Se där ja……Det ante mig BD:) ha ha.Somliga bosätter sig gärna så av en eller annan orsak.

Frågar man om orsaken brukar dessa människor svara med ett litet underfundigt ömsint leende bara.   Eller hur BD?

Suck…jag får aldrig veta hemligheten!Tyst

lightseeker
2010-01-05 19:44
#22

och jag ser fram emot mitt nya års-projekt, jostu raksti, att väva lettiska band, urd väver, laima väver, alla väver väven tillsammans

BranDuir
2010-01-05 19:57
#23

*ler ömsint*

sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

Airamya
2010-01-05 20:37
#24

Hahahaha! Vilken störtskön tråd! Här väver ni bra :D

maximiljana
2010-01-05 20:49
#25

#23.Det ante mig!Oskyldig

maximiljana
2010-01-05 20:56
#26

lightseeker.berätta mer om ditt nya projekt.Vad är jostu raksi.

Jag vill vara med å väva!

#24 javisst häng me å väv!

lightseeker
2010-01-06 13:37
#27

jostu raksti, är en bok som min faster lyckades med konststycket att skicka till mig under sovjet-tiden, som handlar om hur man "ristade band(skärp", antagligen så är det synonym även för att väva.

Jag har anmält mitt intresse för en kurs, som kommer att komplettera med mina bristande kunskaper om min kulturella bakgrund.
Som nu ev. bekant, så är de baltiska staterna starka i sin kulturella och hedniska identitet.

När jag vet mer om betydelsen av de olika mönstren, så kommer jag att kunna komplettera, här, med ytterligare info.

Såg nyligen en dokumentär från Bolivia (el. Peru) där bondkvinnorna återigen, fick lära sig betydelsen av att väva med de gamla växtfärgerna, och med bortglömda mönster, som man åkte ut och visade för dom, lånade från museum.

Där gick de utförligt in för att förstå betydelsen av olika mönster.

Efter att ha varit intresserad av olika kulturer i hela mitt liv, så inser jag nu att även vi har ett "bortglömt" skriftspråk, som har "ristats" in (likt runorna) i främst trä-föremål.
MEn som sagt, när jag kan mer, så vidarbefodrar jag min kunskap, till den som är intresserad.

Drömmer nu om att få fira sommarsolståndet, bland mina fränder, i Lettland.
För er som har följt mina länkar dit, så vet ni nog vad jag talar om.

Är särskilt fascinerad av "hinken" med eld som firas upp i stången, samt deras gamla tradition att sjunga "dainas" (påminner starkt om sejdning, eftersom samma strof sjungs om och om igen, i stämmor) ibland under flera dygns festande och dans.

Dainas är oftast en hyllning till sol/mån/stjärn-gudomligheter eller berör, födelse/bröllop/begravning.

Puh! och jag försöker förstå mer och mer, väver och väver

Annons:
maximiljana
2010-01-06 15:32
#28

Oh Lightseeker.Vad spännande.Det är ju som att bli upptäcksresande i sitt eget liv.Detta måste vi ju följa

Jag håller utkik efter allt Lettiskt som jag tror du vill ta del av.

lightseeker
2010-01-06 15:53
#29

just det:) upptäcksresande i mina egna fotspår.

Jag har sagt det förut "gräv där du själv står, efter dina egna traditioner", tänk om vi alla kunde få bli fulländade på detta vis, istället för att anamma andras traditioner, våra egna är ju så otroligt rika.

Jag kan känna i mitt hjärta, hur våra förmödrar och förfäder gråter i sina hjärtan och skickar ut sina tankar och önskningar till oss, för att vi skall ta vara på alla gamla traditioner, alla våra gamla gudinnor och gudar, för att bevara jorden så unik och hel, som den bara kan vara, när vi tar hand om vår egen lilla jordbit, under våra egna fötter.

Om alla gjorde samma sak, över hela vår jord, då skulle det kunna vara: frid, harmoni, balans, så drömmer jag och "hoppas"

BranDuir
2010-01-06 16:08
#30

Ja …"upptäcktsresande i mina egna fotspår"….precis vad jag är oxå….äntligen hemma!

sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

maximiljana
2010-01-07 19:07
#31

Vad nyfiken jag blev nu.Du visade ett kort med utsikt över vattnet till Orkneyöarna.Är det där du bor?Då är du ju i vikingarnas fotspår också.

BranDuir
2010-01-07 19:24
#32

fotspåren finns här….oxå

sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

Upp till toppen
Annons: