Annons:
Etikettshamanism
Läst 8677 ggr
[Sharp]
1/20/10, 5:46 PM

Jag drömmer om örnar

Okej, det är såhär är att jag är en femtonårig tjej som drömmer om örnar. Tja, iallafall ett par drömmar på sista tiden. Jag kan inte säga vad jag har drömt i detalj, bara att det var örnar. En stark bild jag har är att de cirklade ovanför mig (2 st då) och jag var med min hund och skulle skydda henne från dem.

Det har ju hänt på riktigt, att jag var på en åker och att två stora rovfåglar cirklade ovanför mig (men det var väldigt långt upp såg ej om det var örn) men då var jag inte rädd eller skulle skydda min hund på något sätt. Men antagligen i drömmen.

Ibland drömmer jag negativt om örnen, och ibland väldigt positivt. Dock har drömmarna börjat rinna av lite (alltså jag hat t.ex inte drömt inatt) och så har jag lite bilder som poppar upp då & då från drömmarna.

Är det mitt kraftdjur/totem? Eller bara ett tecken på att något kommer hända? Aldrig trott att just örn - eller fågel över huvudtaget - skulle vara mitt kraftdjur/totem. Fast man vet ju aldrig - och jag har varit lite fundersam över vad mitt kan vara (jag vet trotsallt inte).

Kan det vara mitt totem/kraftdjur som försöker förklara för mig? Är det inte i tonåren man drömmer om sitt totem/kraftdjur?

Eller är det något tecken på att något ska hända? Eller bara vanliga drömmar?

Tacksam för svar! :)

Annons:
[Sharp]
2/18/10, 6:20 PM
#1

Är det ingen som har lust att svara? Eller är det bara rätt dött här inne? :P

lightseeker
2/20/10, 8:14 PM
#2

det är nog rätt så dött, men kanske lättar litet längre fram, om ni fortsätter att skriva bara. (tyvärr är jag inte rätt person till att svara på dina frågor, får se om någon mer vaknar till liv här)

BranDuir
2/20/10, 11:21 PM
#3

det är ju så att om man inte känner sig kompetent att svara så är man tyst……

sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

USViking
2/21/10, 10:56 AM
#4

Gokväll gott folk och #0 såklart

Ja, antingen så e man tyst eller så e man helt enkelt inte vid datorn,

Om du drömmer om örnar, det är något som jag har erfarenhet av. Örnar har figurerat i mitt liv sen dag 1. Sedan har det visat sig att örnen är mitt kraftdjur, så jag har ju fått svar på min fråga om just varför örnen varit så permanent i det mesta vad det gäller mig.

Jag stod en dag i mitt liv och undrade varför figurerar örnen runt ikring i allt jag gör/tar för mig/bearbetar/känner. Det var inte förrän långt in i mitt sökande som jag förstod och fick bekräftat att just örnen är mitt kraftdjur, eller ett av dom.

Nu vill jag inte säga att det är lika i ditt fall, ingenting är nämligen lika i någons liv eller någonting (naturligtvis tvistat om). Men om du känner starkt för örnen, och har den i dina drömmar, och reagerar starkt då du ser en, och ser en uti de mest udda avseenden, ja då kanske örnen är ditt kraftdjur. Men det kan lika gärna vara ormen, eller ekorren eller råttan. Ingenting är nämligen lika, visserligen ligger det stor vikt i det du känner själv, vill du ha örnen som kraftdjur för att det är en ball fågel, eller dyker den bara upp ändå¨, finns den liksom där bara ändå. Ja, då kanske örnen ÄR ditt kraftdjur.

Ingen kan svara på din fråga, du måste få ett särskilt förtroende för en shaman som reser och reder ut begreppen. (dagligt tal) eller res själv.

Ha det bra, och låt örnen leda dig genom svårigheterna

? USV ?

USViking
2/21/10, 10:59 AM
#5

svarade före detta Medarbetare på shaman iFokus punkt se

(för info för man ska ju va övertydlig på nätet)
_Ja, jag lackade till på BD då det lät som att jag sket i å svara då det gäller örn. Men jag e i en annan tidszoon å e inte på nätet lika frekvent nu en tid.
_

Tänk på hur du formulerar dig BD, det kan se illa ut om snarstuckna typer som jag läser.

? USV ?

[Sharp]
2/27/10, 12:11 AM
#6

Tack för svaret!

Skräckblandad förtjusning, säger jag bara. Aldrig riktigt tänkt på dem förrän på senaste tiden då jag har märkt att jag har en skräckblandad förtjusning för dem. Att en fågel kan vara så jävla stor (spec. havsörn) får mig att gapa. Blir fascinerad, rädd, en aning förvirrad och ja… jag vet inte. Antar att det bara är jag som måste ta mig i kragen och göra någonting, en trumresa eller något.

Däremot så ska jag dra och fota dem i sommar, känner ett starkt behov att SE dem med egna ögon liksom. Så jag drar till en plats dem häckar i sommar och knäppa bilder med systemkameran. Jag vet inte, jag har aldrig aldrig trott att det skulle vara fågel. Men när jag tänker efter… varför inte?

Är det någon speciellt örnen står för förutom typ frihet?

Annons:
Sebastian
2/27/10, 12:44 PM
#7

#& Gör din resa och ta reda påt vettja;) Vad Örn kan hjälpa dig med är ju lite beroende på vad du behöver hjälp med.. Att säga att ett djur betyder det och det är väldigt vanskligt och reserverat fluff-författarna.

Miza
2/27/10, 9:05 PM
#8

Hoss Häxor i fokus så fanns det alltid någon som kan hjälpa att tolka drömmar =)

[Mastre]
3/2/10, 9:55 AM
#9

Jag har en älskad bok som heter "Animal spirit guides" av Steven Farmer och örnen kan bland annat vara ett tecken på att du bör resa dig över det vardagliga för att nå vidare perspektiv på livet. Det kan vara tid för ett andligt uppvaknande där du känner större kontakt med det gudomliga, eller att du får kreativ inspiration så var uppmärksam på vägledning som kommer till dig. Det kan också handla om en möjlighet du överväger och bör dra nytta av snart. Vad du ger ut, positivt som negativt, kommer tillbaka i någon form snabbare än vanligt.

Känn in vad som stämmer bäst!

Anna-Helga
3/8/10, 3:40 PM
#10

Enligt Solöga betyder Örnen

Dela din visdom med andra. Örnens gåva är att sprida din visdom…

Choklad
3/8/10, 3:49 PM
#11

Örnar kan betyda frihet, kraft, krig, försvar…styrka

Hundar kan betyda trohet beskydd, och vänskap.

Kände du dig hotad av örnarna, och kände att du behövde beskydd av dina trogna vänner?

De seglade över dig och de övervakade dig, men vad får dig att tro att de skulle anfalla?

Kanske de bara ville se om du är redo för att "vara som en örn"?

att kunna sväva högt, i en fri värld, där bara du bestämmer över ditt liv? Att ha den styrka och den skarpa synen som en örn har? att se på livet från en högre dimension, och att kunna hantera ditt liv?

Jag tror inte du ska vara rädd, för både hundarna och örnarna beskyddar dig. kanske det är en strid av något slag i antågande, och dessa är dina vänner som finns hos dig, och ger dig styrka.

Örnar förknippas också med indianer….om du söker i ditt inre så tror jag att du vet vad örnarna vill..fråga dem tyst inom dig själv, och jag tror att de kommer att svara…

U R us

[Sharp]
3/8/10, 8:28 PM
#12

Tack för alla svar!

#10
Vilka nostalgikänslor jag fick över det där. Sprida din visdom… tror någon sagt åt mig att göra det förr. Eller rättaresagt; många.

Jag är… eller nu ska vi inte dra in hela min livshistoria, men jag tänker ett snäpp längre än de flesta (för min unga ålder), och folk tjatar hela tiden på att jag måste bli stor, visa världen och… öuh.. blabla. Hursomhelst; jag är mest begåvad skriftligt, om det nu skulle intressera.

#11
Du får det att låta så rätt. Tror jag fortfarande hållet på att hitta mig själv, och är en aning (bara en aning) kluven. Av allt från det verkliga livet som sätter press och till det andliga mediala som också spökar hos mig… uh. Men jag har alltid haft någon sorts källa där jag kunnat låna lite power och stappla upp på fötter igen. Folk frågar mig ibland hur jag ORKAR. Jag vet inte själv. Folk säger att jag är stark, men det brukar jag vifta bort… brukar förklara att jag ser allting som en liverfarenhet. MEN jag förstår fortfarande inte att jag inte gett upp och ligger som en trasig docka någonstans….

Och du får det också att låta så LÄTT att fråga mitt inre. Det känns svårt, men det är inget man kan lära ut såklart. Dessutom är jag nog lite rädd över vad jag ska finna, eller få för svar. Jag borde kanske komma i ro med mig själv först.

Anna-Helga
3/8/10, 8:31 PM
#13

#12 Du verkar vara en klok människa! Du har nog egentligen svaren själv! Tungan ute

Annons:
Choklad
3/8/10, 9:04 PM
#14

# 12

Vila tills du känner dig redo..

och ta det inte på stort allvar, (om du nu gör det) det är mycket enklare och lättare än man tror.

Fråga dina örnar…tänk på dem och se dem framför dig och koncentrera dig inte alltför mycket, utan precis lagom…så kommer det svar, även om det kanske kan dröja. Förmodligen så får du svar genom dina drömmar, eller genom ett tecken igen.

Du behöver inte gå och leta efter tecken utan de kommer att göra dig uppmärksam på vad de har att säga.

Var inte rädd..inget hemskt kommr att hända, tvärtom…Flört

U R us

[Sharp]
3/8/10, 9:40 PM
#15

#14

Tack för rådet, det ska jag ta till mig :)

Upp till toppen
Annons: