Annons:
Etikettdagens-hälsning
Läst 2982 ggr
maximiljana
2/1/10, 3:28 PM

God Morgon Februari

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

1 Februari.      Så skönt att det är mildare väder idag.Man måste få lite andrum från kylan ibland.

Häromnatten så var det 23 grader klockan 22:00 här i småland.Då blev jag kallad ut för eftersök på skadat vildsvin.Så numera ser jag ut som en väl uttjänt förtorkad disktrasa i ansiktet trots alla skyddande salvor.

En gammal gumma i närheten  sa att om jag aldrig tvättar ansiktet och låter bli salvor och dumheter,så hade jag klarat min hud mycket bättre.

Så nu skall Maxi bli en skitgris:)

Annons:
Hwinya
2/1/10, 3:42 PM
#1

Februari måste nog vara en av de bättre månaderna! Det är vinter men ändå så börjar våren komma tillbaka! =)

Och imorron är det Imbolc, dags att hälsa ljuset åter.

Blodeuwedd
2/2/10, 11:00 AM
#2

Maxi… låt bli att tvätta ansiktet på morgonen när du vaknar, (speciellt om du vet du ska vara ute mycket under dagen) då har ditt ansikte ett naturligt skydd av sej självt. Det fick jag lära mej för länge sedan.. funkar gör det oxå.. tvätta på kvällen.. ;) Inte bryr sej skogen och djuren om i fall man luktar sov gott eller salva…

Godmorgon förresten.. :)

Februari.. jaaaa snart är det vår/sommar!!! ;)

BranDuir
2/2/10, 12:33 PM
#3

Snön vräker ner, Solen skiner, om vartannat men samtidigt just nu…..märkligt väder…

sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

Waara
2/2/10, 4:37 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Jepp, äntligen mer ljus & solsken :) ..

Sebastian
2/2/10, 6:28 PM
#5

Härligt med lite mer snö idag. Skulle tydligen komma in ännu mer snart Skrattande! Hoppas er dag är bra!

maximiljana
2/2/10, 7:14 PM
#6

Blodeuwedd.Grattis till ditt nya liv efter svettningarna.Tja det är på nätterna jag är ute i kylan så jag tänkte att jag inte tvättar mig över huvud taget:)

Är en bare fresk så håller en sig rein,säger di gamle här.Ha haha

BD.Klart att snön vräker ner mellan solstrålarna på dig.Du skall inte tro att du kan lämna småland hur lättvinnigt som helst.Utan följder!Eller utan påminnelser om det ljuva småland.

Waara.Dina bilder höjer ens humör avsevärt:)

Härligt att du tycker det Sebastian.Å visst kommer det mer,även här när jag tittar ut.Har för mig att du hade snö upp till knäna för några veckor sedan.Får du aldrig nog?

Hwinya.Ja du har alldeles rätt och man känner en ljusning.

Annons:
lightseeker
2/2/10, 10:06 PM
#7

godkväll, här snöar det ymnigt, återigen, men det är bara vackert när man bor i hyresrätt, ingen skottning här inte.

Filmfestivaln varje dag, för mig.

Maxim. nej tvätta dig i synnerhet inte på morgonen, så går det nog bättre, det säger de gamla här också.

Sebastian
2/3/10, 6:27 PM
#8

#6 Jodå jag får nog. Men det är ju så mycket roligt man kan göra i snön. Sen är det ju den här årstiden det är tyst också. Ganska skönt må jag säga.

maximiljana
2/3/10, 8:30 PM
#9

God Morgon den 3 Februari kanske jag kan säga trots att det är kväll.Jag har nämligen nyss vaknat !

Efter en lång natts jobb är det skönt att få sova ut när man har ytterligare en natts hårt arbete framför sig.

Ja det kan vara tyst så här års men det kan också föra ett sabla liv.

Jag är ju inte så van vid hård kyla här nere i södra Sverige så jag hade glömt att snön låter när det är kallt.Det gnisslar och knakar ock skriker i snön trots att man försöker smyga sig fram.

Farwuq
2/4/10, 1:20 PM
#10

God middag 4:e februari!

Glad

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

lightseeker
2/4/10, 2:17 PM
#11

go midda, här är det snö och snö och snö, härligt med en vinter som påminner om min barndoms vintrar, det enda jag undrar är: Var är barnen som bör leka timmar i snön? har vi fått sådana tider så att de inte längre vet om hur man leker i den?

Filmfestivalen fortsätter och den enda höjdaren för i år, är en film om transsexuella mäns position i Pakistan, ett muslimskt land med plats för dessa män, både kulturellt och traditionellt.
Mycket givande, och många överraskningar.

Farwuq
2/4/10, 3:05 PM
#12

#11

Jo det finns nog. Denna morgon vid 5:30 när jag gick till jobbet så såg jag två fina snöänglar på gräsmattan i en park, riktiga praktexemplar.

Flört

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

lightseeker
2/4/10, 7:12 PM
#13

kul#12, då vet jag att jag får fara och hälsa på dig, om jag skall få se barnen som gör snöänglar alltså.

Här är filmen som jag talade om "kiss the moon"

Annons:
Waara
2/4/10, 8:53 PM
#14

Ah, intressant film Lightseeker…

Tack Maxi :)

 Snö snö ja… en hel massa nysnö kom till Uppland i dag oxå.. här har vi lite barn i backarna med pulka, men kanske inte fullt så mycket aktivitet i snön (när du säger det Light, inte tänkt på det) som förr.. då vi var små.. var precis ut barfota i snön :)) … ingen snöängel blev det, men iaf. ;) det var kallt! men.. rätt härligt ändå. Hoppas ni mår bra alla!

USViking
2/8/10, 6:03 AM
#15

Gokväll gott folk

Här bara regnar det

? USV ?

Farwuq
2/8/10, 7:36 AM
#16

God morgon!

Det har hunnit bli den 8:e.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Lionadh
2/9/10, 5:39 AM
#17

God morgon! Kom hem ifrån Beijing söndag kväll och är nu i Shanghai igen.

Vi tog tåget till Badaling och gick upp till den kinesiska muren, det hade snöat ordentligt! Men det var ju jättevackert i allt detta vita.

Önskar er alla en fin dag!

Kram Maud

Light and joy and peace abide in me. Lesson 93 ACIM

BranDuir
2/9/10, 11:13 AM
#18

God Morgon från ett återigen snöigt Skottland….inte så mycket iofs..men ändå…officiellt den kallaste vintern sedan statistiken började 1914……skitkul…NOT..

Bless Your day!

sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

USViking
2/9/10, 7:36 PM
#19

God morgon gott folk

Vars tog den globala uppvärmningen vägen?? He he

? USV ?

Farwuq
2/9/10, 8:35 PM
#20

Den global lögen sprack!

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Annons:
Blodeuwedd
2/10/10, 8:10 PM
#21

Bort med vintern tycker jag nu!!!!

SEV är du i USA? Fusk!!! :)

Nåja 10 februari och snart är det vår…

lightseeker
2/15/10, 7:51 PM
#22

gokväll på er allesammans, här händer det grejer, dammar och städat halva dagen.
Hur står det till i stugorna?

Farwuq
2/15/10, 8:50 PM
#23

Jo vi lever, men vi vill ha vår!

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Blodeuwedd
2/16/10, 9:45 AM
#24

Godmorgon…. Värdens bästa tisdag… japp så får det bli..

Bilen ska få lite hjälp idag och det är grått och mulet ute.. jag är bara glad för att det inte är -25° kallt.
Gårdagskvällen var verkligen frigörande. NU ska jag plugga.

Ha det gott alla..

lightseeker
2/16/10, 11:05 AM
#25

go förmiddag, här snöar det för fulla muggar ha ha ha, men jag drömmer om sommaren och en framtida ev. uppgift utomlands, då blir det värre än högsommarvärme i minst två månader (tror inte att jag kommer att orka med det, men är ju van vid kylan nu)

lightseeker
2/20/10, 8:15 PM
#26

gokväll, här är det snöoväder över större delar av sverige, kvällen skall avnjutas i stugvärmen med: melodifestival, chokladsås och glass, trevlig kväll till er andra.

Farwuq
2/20/10, 8:26 PM
#27

Här i djupa södern har vi tö.

http://www.temperatur.nu/lund.html

Det är efterlängtade plusgrader må ni tro.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Annons:
lightseeker
2/21/10, 9:38 AM
#28

TÖ, ja det hade just varit något det.

Här har jag för tillfället snöhögar i brösthöjd på min tomt, men det beror på att grannarna ovanpå, har hävt ner all sin snö från balkongerna på min tomt, för att jag skall slippa få något mjukare än snö i huvudet, nämligen nedrasade balkonger.

Äger ju inte ens en skyffel, så jag har ingen aning om hur jag skall ta mig ur den här sitsen?

Jag tog en bakplåt och skyfflade bort högarna från lekstugans tak, så slipper jag en ihoprasad lekstuga mitt i vinter.

Idag är det i alla fall uppehåll, solen skiner och -10 grader, så det bådar ju gott i sig. Trevlig helg på er

BiGavia
2/24/10, 8:36 AM
#29

Morrn till ett snöigt å infruset Sverige, hoppas alla har det gott. - 38 på morgonen här, även idag, men bättre tider väntar. I år behöver ni inte njuta av mina vinterbilder, ni har dem själva utanför fönstretSkrattande. Ha en bra Onsdag!

Vandra i Ljus å SkönhetFlört

lightseeker
2/24/10, 10:18 AM
#30

ha ha, BiG, jaa det är så sannt, vi har våra egna vinterbilder utanför våra fönster.
Idag har vi -3 grader i götet, igår var det strålande sol och tö, så det är nog att vänta igen. Ha det bra ute i landet.

Upp till toppen
Annons: