Annons:
Etikettdagens-hälsning
Läst 3608 ggr
maximiljana
2010-01-16 11:17

Godmorgon Januari

Annons:
lightseeker
2010-01-16 11:25
#1

så vacker den var, Maximiljana, tack för en bra start på dagen.

Hoppas er dag blir bra, nu skall jag iväg och köpa säng, med ryggvänlig madrass, till min yngsta.

Och så skall jag se fram emot vår träff, när vi skall springa runt med pekare/slagruta. (blir redan yr i bollen, när jag ser det framför mig, som på en inre film. FANTASIN den har jag aldrig haft brist på)

maximiljana
2010-01-16 11:26
#2

Ja Godmorgon den 16 Januari.Hoppas allt är bra med er.

Jag vaknade på fel sida.Måste försöka vända.Jag hör hur det blåser ute.

Jag tänkte att detta kunde bli godmorgontråden som vi fyller på dag efter dag.Vi kan ju prova att ha en  samma .

maximiljana
2010-01-16 11:28
#3

Oj vad du var snabb lightseeker.Inte visste jag att du var i krokarna.

lightseeker
2010-01-16 11:39
#4

nej, i krokarna vet jag inte om jag är, jag är ju HÄR! ha ha ha.

Var är du, någonstans, förresten?

BranDuir
2010-01-16 12:29
#5

God Morgon vänner….

sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

maximiljana
2010-01-16 13:32
#6

#4.I Krokom, kanske, ha ha.Nej jag är i sängen. Känner mig krokig idag! Lycka till med sänginköp.

#5.Godmorgon vännen!Om inte lightseeker och jag hittar någon sädesring i Sverige i sommar så kommer vi till dig.

Annons:
lightseeker
2010-01-17 10:32
#7

jaaa, gärna, skulle jag säga, men det är ju inte jag som skall svara på det.

BranDuir
2010-01-17 12:15
#8

Bäddar gästrummet…:-)

sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

lightseeker
2010-01-17 17:10
#9

yippie!

maximiljana
2010-01-17 23:26
#10

Strålande BD strålande!

maximiljana
2010-01-18 21:45
#11

Godkväll den 18 januari.

Glömde ju morgonen men idag har det inte varit långt från regn.0,9 grader kallt bara.Lite lagom snöfall så att det blev vitt igen på det smutsiga.

lightseeker
2010-01-18 23:15
#12

gokväll, idag har jag fått MYCKET gjort, rensat bland gamla papper, skrivit ett utkast inför ett "jobbigt" skolmöte om några dagar…utfall- J-vligt ont i ryggen, inte undra på.

Här har det varit lätta flingor, 0-strecket på köldskalan.

Humöret är okej, och jag berömmer mig själv…..-så duktig, så duktig så….

maximiljana
2010-01-19 15:45
#13

Ont i ryggen?Det fick mig att tänka på sänginköpet.Gick det bra?

Annons:
maximiljana
2010-01-20 10:03
#14

Godmorgon den 20 Januari.

Det känns som om naturen är laddad idag.Vildsvinssuggorna bäddar för fullt så det blir kultingar när som helst.Det är bättre för dem att det är lite kallt.Då håller de sig torra och välmående.

Hoppas ni alla får en fin och härlig dag och grattis Sebastian på namnsdagen

lightseeker
2010-01-20 11:08
#15

intressant info. det där om suggorna och deras små kultingar, det visste jag inte förut.

Här är allt okej, skall snart iväg på det där jobbiga skolmötet.

Ryggen är som den är, men jag hoppas att min yngstas rygg skall må bättre av den nya madrassen, själv sover jag på soffan (litet kort, men det är bara att krypa ihop) pga. ryggen, Tack för omtanken.

Hoppas alla ute i landet får det bara bäst, idag.

maximiljana
2010-01-21 10:55
#16

God Morgon den 21 Januari.

Visst känner man att det blir ljusare nu!Det har kommit lite snö så det är lagom att ut å spåra och se vad det vilda har för sig.

BranDuir
2010-01-21 11:26
#17

God Morgon….ja idag är det torsdag, snön är nästa borta, ligger lite häroch var på kullarna, bergstopparna är vita förstås…idag blåser det milda atlantvindar…och snart, mycket snart är det vår…..

sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

lightseeker
2010-01-21 21:17
#18

idag har det varit torsdag, en bra dag, (trots att jag knappt var utanför dörren) för min yngstas op. gick väl.

maximiljana
2010-01-21 21:26
#19

Åh så skönt att det gick väl lightseeker.

Lionadh
2010-01-22 09:15
#20

Gomorrn alla druider som shamaner..

Allt väl med mig. På andra sidan jordklotet fortfarande och det är eftermiddag.

Ha det gott i helgen!

Kram Maud

Light and joy and peace abide in me. Lesson 93 ACIM

Annons:
lightseeker
2010-01-22 17:49
#21

god eftermiddag, förbereder middag för barnens far som fyller jämna.
Den opererade dottern är så pass pigg nu, så hon bakade fars älsklings-kaka, det lovar verkligen gott.
(men jag smiter iväg till min sedvanliga fredags-rening "a lá bastu".)

maximiljana
2010-01-23 03:58
#22

God Morgon alla.Jobbar för fullt just nu men ville vara först!

BiGavia
2010-01-23 10:33
#23

Go'morrn. hoppas allt är väl. Har fått hem de första fröpåsarna. Det har börjat klia i fingrarna.Skrattande

Vandra i Ljus å SkönhetFlört

maximiljana
2010-01-24 03:56
#24

God Morgon.Jag förstår att det börjar klia i fingrarna BiG.Ha en dejlig dag allesamman.

Idag skall min iller och jag ut och jaga kaniner.

maximiljana
2010-01-26 21:47
#25

God Kväll den 26 Januari.Jag hade faktiskt 20 grader kallt här i småland inatt.Det var det värsta i vinter.Nu varnar de för snöoväder i morgon.Med rejäl blåst dessutom.

Klådan jag har i fingrarna kommer från självsprickor och frostskador och ett bett från min iller.Han gillade inte att jakten var över:(

BiGavia
2010-01-27 22:42
#26

Det skulle ha varit trevligt att jaga kanin med dej å Illern .Glad

Vandra i Ljus å SkönhetFlört

maximiljana
2010-01-28 17:29
#27

Ja BiGavia vad roligt det hade varit.Vi skulle naturligtvis bereda våra kaninskinn själva och göra……….ja vadå Big……vad skulle vi göra för någonting av kaninskinnen…….?

Annons:
maximiljana
2010-01-29 08:39
#28

God Morgon den 29 Januari.Visst är det vackert med kall vinter när man tittar ut.

Men tittar jag i en spegel är det ingen vacker syn.Läpparna är spruckna och nariga.Näsan är röd i ett blekt ansikte med torra fnasiga kinder.

BiGavia
2010-01-29 08:51
#29

Vinterns ansikt, låter det som. Jag passar på att måla om i allrummet, ljust och ska göra i ordning vår-väntar altare. Vilken sommar vi ska få ! Den kommer att bli underbar!

Vandra i Ljus å SkönhetFlört

BranDuir
2010-01-29 10:26
#30

God morgon från Höglandet, i nstt fick vi snö igen…nån centimeter men i alla fall…..vår dags !

Tog ett svårt beslut igår….Jag lämnade Facebook, av helt personliga skäl, men det känns rätt skönt!

Bless Your day!

sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

Blodeuwedd
2010-01-29 12:39
#31

Godmorgon.. hrkl..

Snö snö snö… jag vill tussilago. :)

maxi… min spegelbild ger ingen bättre bild här.. Trött och urblekt med svarta ringar under ögonen.

BiG jaaa visst kommer det att bli en underbarast sommar någonsin???

BD såg att du försvann och undrade varför.. fast jag kan ibland fundera på detsamma..

Imorgon ska jag rensa kroppen i fem svett i svetthyddan…
1:a är för tankarna 
2:a är för kroppen 
3:e är för andligheten 
4:e är en bekräftelse på de tre första 
5:e och sista där dör jag från det gamla för att kunna ta in det nya positiva som jag då har gjort plats för

Jag hoppas jag är stark nog att klara alla fem… vilar idag för att vara i form i morgon.. jag känner att jag behöver detta..

Ha en fin dag alla..

maximiljana
2010-01-29 16:39
#32

Ja Bigavia.Det blir säkert en fin sommar.Jag har ju den förhoppningen att denna vinter skall ha reducerat antalet fästingar i naturen.

Efter min fästingburna sjukdom som ställde till det och triggade igång artros i mina leder är jag skräckslagen inför dessa små kryp.

Att ha artros innebär att jag måste röra mig hela tiden för att pumpa in ny ledvätska i lederna.Efter att ha sovit en natt vaknar jag som en stel 100 åring för att sedan under dagen arbeta mig fram(tillbaka) till min nuvarande ålder.Allt detta för ett kryps skull:(

Blodeuwedd.Det där verkar intressant.Låter som en riktig återfödelse.Du måste bara berätta för oss hur du överlevde det hela.Håller tummarna att du klarar dig igenom alla fem.

BD…Jag har faktiskt inte varit inne på Facebook och tittat ens en gång.Jag kan inte föreställa mig hur det är.Jag vet bara att alla är där.Så……att lämna en gemenskap kan nog vara svårt och tufft men tyder också på styrka och beslutsamhet.Alla har vi våra själ att stå utanför ibland.För min del………….kanske är jag folkskygg?

Fast jag är ju här…….så rent hopplös är jag väl inte.

BranDuir
2010-01-30 13:49
#33

30 januari….så var man åter täckt av ett par decimeter snö….solen skiner…kallt…stackars snödroppar…:-)

sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

Waara
2010-01-31 17:24
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#34

Sista dagen i januari.. kallt i Uppland, -14 men solen har skinit :)

Ett sent God fortsättning till er alla! .. jag tror som BiG & maxi.. denna sommar kommer att bli underbar :) det låter jobbigt med din artros maxi, hoppas det skall bli bättre för dej! .. och fästingarna får gärna minska och hålla sej långt borta!

Bw.. svetthydderi låter fantastiskt! Hoppas du hade det riktigt gott :)

BD.. mycket snö här med, ca. 50 cm.. inga knoppar i sikte än ..

Men.. snart så :)

Annons:
Blodeuwedd
2010-02-02 11:05
#35

Jo jag klarade alla fem.. Jag föddes på nytt i smärta. Det sitter i fortfarande… det var en väldigt stark ceremoni den här gången.. 
Känner mej lite … ja jag vet inte alls egentligen.. mycket "svåra" beslut som behöver tas.. varför skjuter man upp när man vet?? Eller är det så att man bara tror att man vet??

Waara
2010-02-02 16:16
#36

#35 Okej.. vet inte Bw,, vad det är som får beslut att skjutas upp, även om det kan tyckas att man vet.. eller vet.. förslag, meditera på saken ..så kanske du vet bättre. :)
Fast jag vet, ibland kan det ta lite tid innan man helt vet. <3

Blodeuwedd
2010-02-03 23:34
#37

when the time is right..

Upp till toppen
Annons: