Annons:
Etikettshamanism
Läst 6823 ggr
maximiljana
1/21/10, 9:20 PM

Hur ser en shaman ut.

Ja hur ser en shaman ut när han utövar. Bilder på shamaner har jag inte sett många här.

Det var en förtjusande bild berobe la ut här på en shaman.Jag vill se mera av shamanbilder.

Berätta gärna ert möte med någon shaman ni blivit berörd av.

Annons:
Bodvar
1/22/10, 2:57 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Så här?

Lionadh
1/22/10, 3:30 PM
#2

Jag minns inte att du ser ut så Bodvar *asgarv*???

Light and joy and peace abide in me. Lesson 93 ACIM

BranDuir
1/22/10, 4:23 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

så här?

sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

maximiljana
1/23/10, 3:56 AM
#4

Bodvar………fegis…..så du ser ut

BD……………Bravo

SgtRipley
1/23/10, 12:26 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Såhär:

berobe
1/25/10, 10:41 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Jag är lite "offside - cybermässigt" några veckor -men läser alla trådar sedan. Hinner dock bidra med en shaman..

Annons:
maximiljana
1/26/10, 9:38 PM
#7

SgtRipley.Det där va en egendomlig bild.Förutom ögat så ser man en massa konstiga saker.Cowboyhatt,damskor,telefonlur,folk osv osv i all oändlighet.Hmmmm

Tack berobe för bidraget.Undrar vart han kommer ifrån?Snygg liten keps.Rallarekeps kanske.

SgtRipley
1/27/10, 9:20 AM
#8

#7 Skrattande

Bappho
1/30/10, 3:14 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Den här då?

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

lightseeker
1/30/10, 11:30 PM
#10

WHAT!? en yedi?

Ganna
1/31/10, 1:38 AM
#11

#10 Endera tror jag du menar Yeti, eller så Wookie (Chewbacca i Star Wars)? ;)

~*~ Trolldom och Nordisk folkmagi  www.tunridacraft.com - Min djupt sovande blogg ~*~

BranDuir
1/31/10, 2:27 AM
#12

Yoda the Jedi from starwars…:-)

sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

SgtRipley
1/31/10, 11:44 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

#12 Inget respektlöst om Yoda om jag får be!

Annons:
Coturnix
1/31/10, 9:50 PM
#14

!Wet-Cat[1].jpg^
Google, bildsökning Ja jag skojar. "Hur ser en shaman ut under utövandet" På vilket sätt skulle det vara intressant? Själv brukar jag undvika att fotografera under ritualer.

SgtRipley
1/31/10, 11:33 PM
#15

Såhär ser en shaman ut under en trumresa!

maximiljana
2/1/10, 2:29 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#16

Costume of a womanshaman.Clayoquot.volym XI

Bilden från Edward S.Curtis bok.The North American Indian.

En underbar bok med gamla foton.

Jag provar här nu att klippa mönster i mina tjäderfjädrar

maximiljana
2/1/10, 3:00 PM
#17

Coturnix.Jag tänkte närmast klädedräkten var intressant och naturligtvis övrig utrustning.Dessutom är det sällan jag ser foton.

En shaman och jag gjorde experiment för 20 år sedan huruvida tillgången till ett foto av honom kunde göra honom kraftlös/kraftfull när jag utsatte hans avbild för olika symboler,kraftlinjer,stenar osv.Utfallet av detta experiment gav vid handen att så är fallet.

Så att foton inte är så vanliga kanske har sin förklaring

Bodvar
2/4/10, 5:58 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#18

I centralasien och andra östliga områden är det vanligt med elaborerade shamankostymer. I många andra kulturer ser shamanen tämligen vanlig ut, utan speciella kläder. Här bifogas en bild av don Eduardo Calderon, en känd curandero från Peru, till höger i bilden, under åkallan av de fyra vindarnas andar.

Bodvar
2/4/10, 5:59 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#19

Och här en bild på Maria Sabina, som var den som först undervisade västerlänningar om de heliga svamparna.

Bodvar
2/4/10, 6:00 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#20

Sen finns det tydligen de som ser ut som denna lilla godbit…

Annons:
lightseeker
2/4/10, 7:02 PM
#21

#18, den curanderon påminner mycket om en som var här, för att besöka världskulturmuseet för dryga året sedan och då hade en ceremoni mm. info, för intresserade (utanför muséets väggar) där han bla. offrade coca-blad.

En "vanlig" människa sas. utan andra upseendeväckande attribut, som särskiljde honom från andra personer i miljön.

Waara
2/4/10, 8:37 PM
#22

Spännande :) fina bilder :)

#19/20 Haha! Vilket underbart 'bevis' att inte 'döma' folk efter utseende.. man kan ju se ut precis hur man vill oavsett 'vad man är' :)

Anco
2/5/10, 1:50 AM
#23

#3 Har man sett , tror jag vet vem som fotat den ;) passar den fortfarande?? Hoppas du är nöjd med den =)

"Lev i nuet, sedan kan vara försent"

Medarbetare på Druid&Shaman

BranDuir
2/5/10, 11:46 AM
#24

#23 hehehe…den har faktiskt blivit lite stor…men så har jag oxå gått ner 14 kilo sen den blev tagen…

sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

USViking
2/8/10, 6:05 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#25

Hur en shaman ser ut är väldans olika, men en wannabe kan se ut såhär

? USV ?

Bodvar
2/11/10, 5:33 PM
#26

Här är en beskrivning, inte av en shaman, men väl en völva (sejdkona), ur Erik Rödes Saga.

När hon anlände på kvällen samman med den man som sänts henne i möte att hämta henne, då var hon klädd på detta vis. Hon bar överst en blå mantel, framtill sammanhållen med band, och den var besatt med stenar ända ner till skörten, Så hade hon ett halsband av glaspärlor och på huvudet en svart lammskinnshätta inantill fodrad med vitt kattskinn. Om livet bar hon ett bälte med fnöske i, och där hängde också en rymlig skinnpåse i vilken hon förvarade de trollmedel hon tarvade för sin konst. På fötterna hade hon kalvskinnskor med fällen utåt och i dem långa skoremmar med stora tennknappar i ändarna. På händerna bar hon kattskinnvantar fodrade innantill med vitt skinn. (…) Hon hade med sig en mässingsked och en kniv med benskaft, dubbelurholkad med koppar och med avbruten udd.

I sagan berättas också vilken stor respekt hon visades. Det nämns också att man bjöd hem henne och visade denna respekt "som sed var". Detta torde vederlägga vissa nutida asatroendes eller forn sed-anhängares påståenden om att sejden aldrig varit en del av seden, och att de som sejdade sågs med avsky och rädsla.

Bodvar
2/12/10, 2:50 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#27

Inte en shaman det här heller, men väl en klok gubbe och blodstämmare från Hälsingland, Ol Simsa. Kraftfull karl! Den som inte blev frisk efter ett besök hos honom blev nog aldrig frisk.

Annons:
Coturnix
3/3/10, 10:58 PM
#28

Medicinman björn.jpg
Här är en bild  som jag "hittade" i en bok som jag har. Björn.

lightseeker
3/4/10, 12:49 AM
#29

vad FIN!

Upp till toppen
Annons: