Annons:
Etikettshamanism
Läst 2263 ggr
Anna-Helga
6/20/10, 4:06 PM

Trumma sökes

Jag ska köpa en trumma som present till min man. Den ska gå att använda både ute och inne helst. Men alla förslag beaktas såklart…

Mvh Anna

Annons:
[trumman]
6/21/10, 4:52 PM
#1

Jag kan varmt rekomendera www.singingdrums.se.

Mäster tillverkar efter genuina hantverksmetoder och producerar vackra trummor med riktigt bra ljud.

Annars snackar du med Sebastian här på forumet, han gör också riktigt bra trummor!

Mvh,
T

[trumman]
6/21/10, 4:59 PM
#2

Sen en liten generell notis ang användandet då jag ändå är igång.

Alla trummor kan användas ute eller inne; det handlar bara om vilken grad av lättja man vill att trumman skall spela an till ;)

* Levande Trummor av riktigt skinn från djur, lever och andas och kommer påverkas av vädret. De trummorna måste man jobba mer med; ngt som många ser som viktigt, en del av charmen och som de gör till en del av ceremoniarbetet.

De måste kanske värmas vid en eld för att de skall "komma igång" och väckas till liv i fuktigt väder. Eller fuktas och hållas i skugga vid mycket värme och sol.

* Trummor av "dinosauriehud" (ett skämtsamt uttryck för syntetskinn myntat av Ailo Gaup) kan du spela på hur som helst, när som helst och de kommer alltid låta som de gör och prestera samma sak på exakt samma vis hela tiden.

Sebastian
6/21/10, 7:37 PM
#3

#1 ;) Tack!

#2. Remos både bra och dåliga sida. Det låter lika vad du än gör.

Anna-Helga
6/21/10, 7:45 PM
#4

Trumma beställd! Cool Tack tack!

Upp till toppen
Annons: