2017-08-23 18:21 #0 av: NeferNefer

Info hämtad ur "Medical medium. Life-changing foods" av Anthony William. Eventuella fel eller missförstånd är helt och hållet mina (och det jag inte kan översätta på en gång skriver jag på engelska), och det jag skriver är bara en del av informationen i boken så för ökad kunskap och förståelse hänvisar jag till källan.

Bär

Egenskaper: Det bästa med bär är att de är så rika på antioxidanter, som bekämpar fria radikaler. De innehåller även mineraler, omega 3, omega 6, omega 9 och ämnen som stoppar överflödigt adrenalin från att orsaka skador på organ. Speciellt vilda bär är rika på ämnen som är föryngrande, botande och livgivande. Och bland dem står vilda blåbär i särställning (inte de odlade, stora "blåbären").

Bär är den bästa hjärnmaten. De kan läka hjärnan från allehanda skador och förkalkningar. Bär skyddar mot alla typer av neurologiska sjukdomar, hjärn- och hjärtsjukdomar. Dessutom gör de mirakel vad gäller fertilitet - så bär är livsviktiga för mänsklighetens framtid.

Hjälper mot: Hjärncancer, godartade hjärntumörer, ALS, stroke, aneurysmer, migrän, Parkinson, alzheimer, demens, ADHD, autism, encefalit, epilepsi, Huntingtons, narkolepsi, osteomyelit, Tourettes, Cerebral pares, MS, atherosclerosis, hjärtsjukdomar, takykardi, äggstockscancer, prostatacancer, livmodercancer, PCOS, oförklarad infertilitet, endometrios, tinnitus, sömnbesvär, depression, ångest, PTSD, svårt att bli gravid, OCD, acne, binjureutmattning, thyroid diseases and disorders, fibromyalgi, kroniskt trötthetssyndrom, övervikt, urinvägsproblem, diabetes, hypoglykemi, Lyme disease, virus, eksem, psoriasis mm.