Kraftdjuren

Att underhålla sitt kraftdjur

2017-05-23 11:11 #0 av: NeferNefer

Följande text är ett utdrag ur "Sejd 4.0. En introduktion till shamanismen" av Jörgen I. Eriksson, utgiven på Norrshamans förlag.

"Många vuxna tappar bort sina skyddsandar och i vår kultur går säkert de flesta omkring utan sådana. En skyddsande vill nämligen bli underhållen för att stanna hos 'sin' människa. Det handlar om ett energiutbyte. Människorna 'matar' skyddsandarna med energi och det kan ske stillsamt genom att man helt enkelt mediterar på sitt kraftdjur, att man ljudligt sjunger skyddsandens sång (den har alltid en sådan!) eller att man mer fysiskt 'matar' kraftdjuret genom att dansa det. Där kan man tala om en fritt koreograferad dans där man låter kraftdjuret ta plats i ens kropp och röra sig på ett sätt som intuitivt känns rätt. Skyddsanden får kropp och gestalt samtidigt som människan förankrar sig i det osynliga, i den icke-ordinära verkligheten." (sidan 8)

Hur underhåller ni era kraftdjur?

Jag tänker på mina, talar med dem, dansar dem ibland. Det har blivit dåligt med trummandet på senare år, tyvärr, men trumman är där den är och jag kan alltid ta upp den och trumma när det behövs, och då kommer mina kraftdjur till min hjälp.

"All tid måste förflyta i sin egen takt. Ibland dricker man kaffe. Ibland dricker man kaffe inte." (Mikael Niemi)

Anmäl
2017-05-23 15:21 #1 av: NeferNefer

För övrigt kan jag berätta att min trumma fyller tio år i år TårtaPartajar

"All tid måste förflyta i sin egen takt. Ibland dricker man kaffe. Ibland dricker man kaffe inte." (Mikael Niemi)

Anmäl
2017-06-16 01:09 #2 av: NeferNefer

Jag fick en present från en god vän med posten igår. Det var en liten kristall, formad till ett djur. Den här vännen är inte shamanskt lagd alls, eller ens andligt lagd, men hen tänkte på mig när hen såg kristallen och köpte den genast.

Det här djuret är en av mina andehjälpare, närmare bestämt den som hjälper mig med bot. Vi har fler kopplingar, men jag kanske återkommer om det längre fram i en annan tråd. Djuret har i alla fall varit ovanligt mycket nära mig den senaste tiden, och ville tydligen manifestera sig fysiskt för mig i form av en liten kristall som jag kan bära på mig och använda vid bot.

Tänk så fint allt hänger ihop, och vad finurliga de är. Hjärta

Anmäl
2017-06-17 04:25 #3 av: [Vandrar med Wolf]

Djuren är fantastiska både i fysisk och andlig form och visst är det så att vi behöver underhålla för annars tappas kontakten efter en tid.Samma med våra guider,underhåll och låta dom vara med i hela vår vardag då upprättas en enormt fin kommunikation med både kraftdjur och andliga guider.

Vad fint gjort av din vän Nefer Hjärta

Anmäl
2017-08-23 18:13 #4 av: NeferNefer

Idag har jag trummat och talat med mina hjälpare Kär

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.