Annons:
Etikettövrigt
Läst 333 ggr
Loris M
2016-08-22 12:35

Jubileumstävling 4:4

Sista chansen!!

Druid & Shamans Jubileumstävling 4:4 och den sista tävlingen för den här gången.

Priset: Vinnaren får välja mellan dessa två böcker - 1.  Ljuset från andra sidan av Curt Jonsson eller Det okända av Clas Svahn (tidigare utgåva än i länken)

Alternativ till vinsten: Vill du inte ha boken har du möjlighet att istället välja en tarotläggning av mystiska spådamen. 

Uppgift: Frågesport! Svara på följande frågor så snabbt du kan genom att skriva svaren här i tråden. 

1. Kan både kvinnor och män verka som shamaner? 

2. Det kan vara olika, men i de flesta shamanska kulturer brukar man tala om tre världar. Vilka? 

3. Är shamanismen en religion? 

4. Vid sjukdom kan shamanen ställa en diagnos på många olika sätt. Nämn minst två! 

5. En shaman använder sig av olika hjälpmedel för att försätta sig i ett förändrat medvetandetillstånd (trance) när hen ska göra själsresor. Nämn minst tre sådana redskap? 

Tävlingstid: 22 augusti - 4 september 2016.

Tävlingsregler: Den som snabbast svarar rätt på alla fem frågor är vinnare och får välja mellan en bok eller en tarotläggning. Kan du inte svar på alla fem frågor, skriv de svar du kan. I händelse att ingen svarar rätt på alla fem frågor när tävlingstiden gått ut, vinner den som först haft flest rätt. 

Den som vinner boken har eget ansvar att PM:a sin adress till Loris M. Den vinnare som hellre vill bli spådd PM:ar sin fråga till NeferNefer, som skickar vidare frågan till Mystiska Spådamen. 

Lycka till!

Annons:
Mandra
2016-08-22 14:52
#1

1) Ja.
2) Undervärlden, Mellanvärlden och Övervärlden.
3) Nej - inte enligt de flesta ivf. Men det beror faktiskt lite på. Religionshistoriker brukar behandla det som en religion (naturreligion - animism)  och i t ex Norge har det pågått kampanjer för att få det godkänt officiellt som en religion. (Den här frågan är väldigt klurig tycker jag då det råder en hel del delade meningar om det hela). Personligen anser jag INTE att det är en religion.
4) a. Själsdelsförlust
b. Skadligt intrång
c. Trollskott
(Vad man kallar saker varierar nog något, men de här tre sakerna är man nog rätt överens om världen över). :)
5) Trumma
Skallra
Brummare/vinare
Didjeridoo
Flöjt
Sång
Dans
Sinnesdeprivation
T ex.

[NeferNefer]
2016-09-02 16:53
#2

Fler svar? Snart är tävlingstiden över 👍

leemland
2016-09-02 17:24
#3

Tack för påminnelsen! Detta hade jag helt glömt 😮

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

[NeferNefer]
2016-09-02 17:30
#4

Haha, i grevens tid! Du hinner svara 🌺🙂

Loris M
2016-09-05 07:16
#5

Nu är även denna tävling avslutat och vi har en vinnare. 🙂

Mandra.

Stort grattis! 🌺🏆

På fråga 4 har du inte helt rätt. Frågan handlade om att en shaman kan ställa diagnosen på olika sätt, ex. se i kristaller eller vatten, känna med händer över patientens kropp, göra ett runorakel, göra en själsresa…. Det som du skrivit är mera själva diagnoser och inte HUR de ställs.

Men du har fyra rätt och eftersom ingen annan svarat så vinner du. 🙂Berätta gärna om du vi ha någon av böcker ovan (vilken i så fall) eller en tarotläggning.

[NeferNefer]
2016-09-05 07:42
#6

Grattis, Mandra 🏆🌺🥳

Annons:
Mandra
2016-09-05 08:26
#7

Tack och oj då. Missuppfattade frågan tydligen. :)
Tack NeferNefer. :)

Mandra
2016-09-05 08:27
#8

Den här gången väljer jag en tarotläggning. :)

[NeferNefer]
2016-09-05 09:26
#9

Har du en fråga till läggningen? 🙂

Mandra
2016-09-05 10:52
#10

ja, vart ska jag skicka den?

[NeferNefer]
2016-09-05 14:32
#11

Du kan PM:a den till mig, så skickar jag den vidare till Mystiska Spådamen 👍

vinden är min mor
2016-09-06 08:33
#12

Grattis Mandra!🏆🌺✨

☀️Mörker är bara brist på ljus

Mandra
2016-09-08 23:36
#13

Tack Vinden är min mor. :)

Annons:
Upp till toppen
Annons: