Annons:
Etikettshamanism
Läst 3275 ggr
Joggan
2015-06-05 09:00

Rädslan inom shamanism.

Rädslan inom shamanism.
När jag var 25 år gammal sa en shaman till mig
om du inte klara av att ser fruktansvärda filmer om onda andar i tv:n
…hur kommer du sen att klara av att möta onda andar i realiteten!?
Tv:n kan du slå av men kommande situationer inte….
Sedan dess träna jag att ser inte bort i vissa dokumentärer eller filmer!
https://vimeo.com/80199357

Annons:
[Bettanbop]
2015-06-05 18:01
#1

Ursäkta men det tycker jag var dumt sagt till dig, varför i all sin dar säga något sådant? 

En påhittad tv film och IRL är helt olika grejer.  Och vad säger att du kommer att möta onda andar i realiteten? Det är liksom inte självklart. Jag har då aldrig stött på någon och kommer nog inte göra det heller. Anledningen är att jag inte tror det finns onda andar. Det finns arga, griniga, elaka, sura, förbannade osv, andar. Men däremot finns det onda väsen. En ande och ett väsen är inte samma sak. 

Så tvinga dig inte att titta på dessa filmer om du nu inte vill se dem.

Joggan
2015-06-05 19:20
#2

@Bettanbop
Jajamän han menade ju såklart med onda andar onda väsen/entiteter också!
Hursomhelst  jag tycker att det stämmer.. klara man inte av att ser i filmer
och då menar jag visst inte en påhittad tv film mera verklighetsbaserade dokumentationer eller filmer!
så klara man inte av arbeta i shamanism.
…ner man bli t.ex. utbildat som exorcist måste också kunna se och lyssna på medier film/ljud innan man börjar arbetar ute….
http://en.wikipedia.org/wiki/International_Association_of_Exorcists
Visst gäller det bara i termen shamanism!

"Så tvinga dig inte att titta på dessa filmer om du nu inte vill se dem."
Ja tack! låter lite som en rådslag från min mor när jag var 10 år gammal!
..man undrar!!?

[Moon Light]
2015-06-06 18:45
#3

Undermeningen här är väl att förstå sitt KALL?

Att inte rädas något. att våga konfrontera och TA makten över sitt shamanska liv och leverne med och utan demoner ? det är det vi är här för att få bort det onda som speglar så mycket av andlighet/shamanism  och föra in ljuset på nytt i vå värld.

Det är vår uppgift !

zeretki
2015-11-08 19:40
#4

Ondska och godhet är intressanta ord. Frågan är väl mer egentligen om "vad skadar mig?"

jane_of_all_trades
2015-11-11 20:31
#5

Vad ska det vara för nytta med att tvinga sig att se på sånt som inte känns bra? Inte kommer du ändå att veta hur du ska handskas med onda andar bara för att du har sett på skräckfilmer.

Joggan
2015-11-12 14:06
#6

@ jane_of_all_trades

Det var bara en mening som skulle gäller till shamanerna!

Annons:
NiklasTyreso
2015-11-19 20:14
#7

Gråbo har haft högt anseende i nordeuropas naturmedicin som en växt med både andliga och medicinska egenskaper. I södra europa ansågs den stå i kontakt med Artemis.

Dessutom är den känd för att framkalla mer drömmar, vilket jag erfarit. I mitt fall får jag många mardrömmar, med besök av demoner, när jag dricker te på gråbo. Inget för den räddhågsne.

Joggan
2015-11-20 08:06
#8

Vi arbeta ofta med EVP när folk blir stört under natten eller ser skuggor i ögonvrån o.s.v. så övervaka vi dem med ljudsensorer VCVA "EVP" Resultatet är ofta väldigt chockerande förvissa, p.g.a. de bli medvetande sen att det inte bara inbillning vad de ser och uppleva och visst gäller det bara inspelningar långt bortom från en pareidoli 

Samma gäller när vi hålla "Nattvakt" hos hemsökta vi (mins två) sitta hela natten bredvid den hemsökte och observera vad som händer under natten. Ofta ser man saker som är inte lätt att tål! Inom shamanism är det jätte viktigt att kunna identifiera entiteten/anden/väsen o.s.v för att kunna bli av med den!

[Moon Light]
2015-11-28 05:21
#9

# 0 Jag tycker du gör en bra jämförelse här Joggan 👍 för bär man den minsta rädsla så är inte Shamanism nåt att ge sig in på.Nu är ju inte alla andar av ondo tvärtom  men vi möter dom tyvärr så här gäller det verkligen att vara orädd.

Jag håller helt med den Shaman som sa det här till dig för klarar man inte av att se det på film eller tv hur ska man då klara av det om man möter det i verkligheten? man har inte en chans och rädslan tar över sen kan man få en himla massa problem med entiteter som inte alls ska befinna sig i våran närhet.

Bra tråd för det här är nyttigt för alla att känna till och tänka efter vad man klarar av eller inte 😎

Mandra
2016-01-15 04:17
#10

Joggan: Håller helt med dig om allt du säger. Det är väldigt viktigt. Klarar man inte detta, kan man inte verka på ett bra sätt som shaman.
Men jag vill också tillägga att man "tål" saker på ett annat sätt när man är i shamanskt medvetande och när man är i vardagsmedvetande.
För att ge ett ex, som inte har med skadliga väsen att göra, men bara för att belysa vad jag menar. :
En natt för länge sedan gjorde jag en utesittning en hel natt och frsm på morgonen så visade det sig att jag suttit/legat rakt på ett tvestjärtsbo. Där var flera hundra tvestjärtar. Det bekom mig inte ett dugg (och ingen av dem bet mig, djur vet alltid när man är i shamanskt medvetande eller inte). Men jag skulle definitivt inte lägga mig där när jag är i mitt vanliga medvetande. :)
Förr i tiden, inom vissa traditioner, la man shamanlärlingarna i gropar med skallerormar för att härda dem. Och det funkar det med - om man är i shamanskt medvetande.

Denna kommentar har tagits bort.
Mandra
2016-01-15 18:43
#12

Jag fick ett svar på det här i min inbox, men det syns inte här? Varför?

Loris M
2016-01-15 18:58
#13

#12 

Kommentar #11 är borttaget av admin då personen bryter mot sajtens regler när hen ägnar sig åt personangrepp. Därför kan du inte se inlägget.

Annons:
Loris M
2016-01-15 19:02
#14

Sacred Wolf!

Vänligen läs sajtens regler så du inte råkar bryta mot dessa i fortsättningen. Sajtens regler finns här.

Mandra
2016-01-15 19:04
#15

Ok, tack. :)

Upp till toppen
Annons: