Annons:
Etikettandligt
Läst 3449 ggr
[Bettanbop]
5/29/15, 10:47 PM

Reinkarnation

Vad tänker ni om det?

Vad betyder det egentligen att reinkarnera? att man återföds? Vilka reinkarnerar? kan alla göra det, eller är det en speciell sorts själ el väsen.

Inne på ett annat forum pratar de om reinkarnerade änglar. Vad säger ni om det? Kan en ängel återfödas som människa?

Ska bli väldigt spännande att höra era tankar om detta. Jag har mina egna tankar om detta men vill gärna höra era först 🙂

Annons:
Joggan
5/30/15, 8:41 AM
#1

Jag rekommendera att läsa den" Den tibetanska dödsboken" som handlar om döden och inkarnationen.

Citat…

Den tibetanska dödsboken, på originalspråk Bardo Thödol, utgår från början från mångtusenåriga bugghistiska handskrifter. Även om Bardo Thödol i första hand används som ett breviarium som reciteras när döden når en människa är den ursprungligen avsedd att användas som vägledning också för de levande. Som bidrag till vetenskapen om döden, om tillvaron efter döden och om återfödelsen betraktas detta verk som unikt bland världens heliga böcker.

…och denna dokumentär…

white lady
5/30/15, 8:55 AM
#2

Jag är väldigt övertygad om reikarnation.Men däremot kan man ju omöjligt veta om alla själar levt på Jorden tidigare. Efter att jag sett Simon Parkers förstår jag hur viktigt det är att ha en dukigt och och bestämd vägledare i regretionsterapi.

Ett klipp på 50 min. om någon vill se.

https://www.youtube.com/watch?v=wfMKUE_CreY

MÖRKRET GÖMMER SKATTEN  Hjärta

[Bettanbop]
5/30/15, 11:41 AM
#3

Joggan, intressant men jag vill gärna höra om din egen tanke om detta. Tror DU på reinkarnation och i vilken utsträckning då isåfall.  

White Lady, nä det måste ju vara omöjligt att veta🙂

Tarotstollan
6/1/15, 5:12 AM
#4

Jag tror att vi lever många olika liv, om det är genom reinkarnation eller parallellt med varandra vet jag inte och antagligen ingen annan heller!
Varför jag tror på det är för att det kan inte vara meningen att barn skall svälta ihjäl innan de är året fyllda, folk som blir misshandlade till döds, kränkta fysisk och psykisk hela sitt liv mm,  utan det måste finnas en mening med allt detta jävelskap och av vi alla får massor av chanser senare till bättre och bättre liv när vi lärt oss efter hand vad vår livsläxa i varje liv går ut på.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

vinden är min mor
6/1/15, 8:31 AM
#5

precis så tänker jag med tarot stollan.

Har man bara en enda chans att leva så skulle vi behöva lägga in så otroligt mycket i det livet vi skulle behöva vara man/kvinna , rik/ fattig, olika religioner, olika yrken. vi skulle alla behöva ett helt långt liv för att hinna med ens hälften.

Vi skulle behöva skilja oss och ha olika partners samtidigt som vi skulle leva i evig trohet både barnlösa och med en hel drös med barn som både är knarkare, bråkiga ,underbara , framgångsrika och utvecklings störda.

Jag tror också det lika gärna kan vara i parallella världar.

Jag har även en fundering om det kan vara så att vi delar upp vårt högre jag som är helt i olika personligheter för att leva olika liv innan vi sätter i hop oss igen.

Jag tänker som så att jag i detta liv är mesigt snäll och omtänksam ,livrädd för att göra någon illa, i ett annat liv kanske jag har en hård manlig chefig sida som får kämpa hårt för att känna kärlek och empati..

Det skulle förklara varför vi har vissa minnen om gamla liv som vi känner igen oss i till viss del men man kanske har haft en helt annan presonlighet i.

Jag funderar även på om vår guide är en del av vårt högre jag, Ibland blandar man ju ihop sina tidigare liv med guidens liv. kanske är vi alla ifrån samma källa?

Jag har ett ställe i skogen där jag ser mycket väsen och bilder.

en dag när jag gick där började min mun tala av sig själv kändes det som samtidigt som jag kände mig i trans.

min mun sa; jag är kärlek, jag är jag, jag är styrka ,jag är jag, jag är aysha.

Sedan kände jag hur något gled ur min kropp och gick upp på kullen där jag ser ett indian tält, hon satte sig i ner och vinkade och log mot mig.

Det var en väldigt märklig sak som jag inte riktigt förstod.

Men det kändes faktiskt som det var en del av mig men inte jag.

Ja det är många härliga funderingar detta med reinkarnation kan ge.

☀️Mörker är bara brist på ljus

Tarotstollan
6/1/15, 7:26 PM
#6

#5. Vilken spännande upplevelse du hade där Vinden!👍

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
vinden är min mor
6/2/15, 8:36 PM
#7

Tack tarot stollan! Jag inser när jag läste mitt svar nu att jag nog flummade iväg i mina funderingar och nog inte riktigt svarade på det du frågade Bettan . Ja det här med reinkarnerade änglar är ju ett hett ämne, Jag vet när jag fick höra att jag skulle vara det fick jag en liten chock. Har alltid ansett mej sämre än andra och helt plötsligt fick jag höra att jag skulle vara renare i själen. Men ganska snart började jag ifråga sätta det. Jag är ingen ängel,vore jag det skulle jag aldrig ha planerat detta liv. Jag har lagt in massa utmaningar för att bli en bättre människa. En ängel behöver inte det. Utvecklingen kan inte gå så baklänges att änglar blir människor. Iså fall blir jag nog en amöba i mitt nästa liv. Det är min uppfattning om änglar och reinkarnation.

☀️Mörker är bara brist på ljus

Joggan
6/5/15, 8:55 AM
#8

@Bettanbop
Yes…för mig är det mera en perifer sanning om reinkarnationen
mindre att jag tro på det!

På andra sidan finns en situation som man kan bara beskriver med en metafor!
Under alla önskningar och problem i varas själ kommer vi att drömmer i närvaron varas skapare/gud en dröm liksom  en "rekommendation… om en kommande liv vart allt kommer att ordnar sig!

Nästan alla känna den situation när vi uppleva ett deja vu
ett minne ur den dröm!

[Bettanbop]
6/5/15, 6:43 PM
#9

Spännande spännande 😃

Jag ska försöka förklara hur jag ser på reinkarnation.  Allt och alla som har en själ kan reinkarnera, men långt ifrån alla gör det. Att reinkarnera är en sorts själavandring, inte en utanför kroppen upplevelse, utan där själen tar en ny plats i en annan kropp.

Ett exempel; Om jag råkar dö av någon anledning, och mina organ kan få transplanteras till någon annan, så kan jag, min själ välja att följa organet till den nya kroppen, istället för att gå över till andra sidan och sedan återfödas. Denna reinkarnation kan vara tillfällig eller bestå och det är sällsynt att den upptäcks av andra men det händer. 

Man kan ibland läsa om människor som fått träffa personen som tagit emot t.ex din makes eller makas hjärta, kan känna igen energin från mottagar personen och känna igen vissa egenskaper som då är nya hos mottagaren. Djur speciellt är lyhörda för just sådant.

Hm … gick det att förstå hur jag tänker 🙂

[::Vera::]
6/13/15, 11:03 AM
#10

#1 Joggan vet du var jag kan hitta den boken? Jag har läst/läser i "Den tibetanska livs- och dödsboken", Sogyal Rinpoche. I den förklarar och utvidgar han "Den tibetanska dödsboken" och talar om både livet och döden enligt den buddhistiska läran. Jag finner många saker i den som jag kan på djupet känna stämmer och som ger livet o döden en djup mening för min del. I den har jag ofta hittat texter som synkroniserar exakt med vad som händer just där o då i mitt liv. Som om boken som talar till mig när jag behöver råd :). Jag tror på våra själars evighet. Men tror inte att själen alltid väljer att återfödas som människa.

Joggan
6/13/15, 11:57 AM
#11

@Vera::
Yes boken är toppen!
Jag vet det är svart att få tag i den nuförtiden
tre exemplar finns kvar här…
Tror inte heller att själen alltid väljer att återfödas som människa men ibland bli de återfödd som djur eller typ Bodhisattva!

http://www.bokborsen.se/page-start?issearch=1&sall=1&scat=0&maincat=1&extendedsearch=0&mediatype=0&sallstr=Den+tibetanska+livs-+och+d%C3%B6dsboken&screator=&stitle=

[::Vera::]
6/13/15, 10:14 PM
#12

#11 Joggan, jag har ju redan boken du länkar till. Det var "den tibetanska dödsboken" jag inte hittade, men såg att också den finns bokbörsen. Tack.

Upp till toppen
Annons: