Annons:
Etikettandligt
Läst 1763 ggr
[Sol69]
2015-05-18 21:05

Vad tror ni på?

Nu har jag en djup fråga?😂 Om man är religiös så tror man ju på gud och läser bibeln och följer de skrifter som är i bibeln.. Men jag är inte religiös så jag tror inte på gud och bibeln så jag har väl inte ens tänkt så mycket på den tanken ens.. 😊Jag bara är och jag bara tror.. Nej då så enkelt är det väl inte.. 😃

Jag tror att det finns en kraft i universum som styr oss och som vägleder oss.. Wakan tanka och som ger oss stöd i alla lägen.. Att vi skriver på en livsplan innan vi stiger ned till det liv vi ska leva.. Men lärdomar som ingår för att vi ska utvecklas själsligt. Vi har kraftdjur som stöd och vi har guider med oss som finns där för att putta på oss så vi hamnar rätt i livet..och så att vi får uppleva de möten med andra människor och de lärdomar vi ska uppleva på rätt tid och rätt plats. För det är ju så att har vi inte kommit så långt i vår själsliga utveckling,  Så tar vi inte till oss de insikter vi ska få på vägen och vi kanske inte reflekterar över det budskapet som en person kommer med annars. För vi är helt enkelt inte redo för att ta ett steg framåt och ta emot det som nuet har att erbjuda. Men glöm inte att du alltid har ett eget väl. Även om du bör lyssna på dina guider och de vet vilken väg som du bör ta. Så kan du ju alltid använda den fria vilja och gå din egen väg..

Tror de säger att ödet släpar den ovillige och leder den villige.. ❤️

Men är nog inte riktigt klar med den tanken än.. så får filosofera lite till… 🤔

Annons:
[Torpedtass]
2015-05-18 21:09
#1

Panteismen, kort och gott.

[Bettanbop]
2015-05-19 16:32
#2

Panteismen är ……???? har inte hört det ordet förr

[Torpedtass]
2015-05-19 16:46
#3

Tron om att allt på jorden och  universum är en och samma spiritualitet och värnar om den planet vi lever på då även den liksom allt levande på den har en själ. Allt är ett så att säga, allt är kopplat till varandra. Väldigt mycket av det finns i bla hinduismen och ursprungsbefolkningen. För att dra steget längre, har man sätt filmen Avatar så vet man ungefär vad panteismen är.

Denna kommentar har tagits bort.
vinden är min mor
2015-05-22 16:18
#5

Idag var jag på begravning. Jag har faktiskt ganska svårt för kristendomen egentligen. Men vet ni vad jag upptäckte? Mycket av det prästen sa är väldigt likt det jag tror. Vi tolkar himlen/andra sidan olika men i grund och botten så var det inte helt olikt. Det var en intressant upptäckt tycker jag!

☀️Mörker är bara brist på ljus

white lady
2015-05-22 16:53
#6

Skönt att vissa präster tar in de nya energierna, som är tillgängliga för alla varelser 🌈

Baruch Spinoza

http://sv.wikipedia.org/wiki/Baruch_Spinoza

MÖRKRET GÖMMER SKATTEN  Hjärta

Annons:
[Bettanbop]
2015-05-22 22:42
#7

Tack tropedtassen för en tydlig förklaring 👍 

Kom att tänka på och fick lite svårt att bita i moroten jag skulle äta 😃 att allt har en själ 🙂

Cahira
2015-05-23 04:08
#8

#3 Då är jag också panteist! ☝️

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

NiklasTyreso
2015-05-25 21:35
#9

Jag tror det finns en omnipotent Gud eller kraft som genomsyrar hela universum, men sedan finns det ju mindre gudar, makter och väsen också, tror jag.

Upp till toppen
Annons: