Annons:
Etikettshamanism
Läst 2514 ggr
eric1
3/25/15, 2:58 AM

Kraftdjur & andra tankar som jag behöver ass. med

Hallå där.
Jag har lite frågor som jag skulle vilja försöka få ett svar på, jag känner att jag behöver hjälp i frågan.

Jag har sedan länge både jagat och spenderat tid i skog och mark, ända sedan barnsben. Jag har alltid känt en otroligt stark koppling till naturen och alltid vördat alla dess skapelser.
Jag har alltid varit intresserad av shamanism, detta förstärktes när jag vid 15 års ålder fick höra att en nära släkting utövat klassisk finsk urgisk shamanism. (ursäkta om jag kommer med fakta fel här)
Sedan jag har varit 5 år gammal har jag alltid varit väldigt känslig och känt av närheten av andra sinnen och sinnesstämningar. Detta har alltid skrämt mig till det yttersta, då jag alltid har känt mig kraftlös inför dessa oförklarliga saker.
Jag har fått information tre separata gånger via min mor (som deltagit vid relativt många seanser) att hennes son är medialt begåvad.

Under senare år har jag både fått förnimmelser så starka att det framkallar känslor som är så äkta att jag kan tappa uppfattningen av tiden.

Jag har efter år av sökande kommit fram till att det enda sättet att kontrollera detta (förklarar senare varför jag är 100% säker på att det är det enda rätta) är att söka sanningen, styrka och kunskap av både mina förfäder och de djuren som jag har konstigt starka band till.

Jag har under flera meditationstillfällen träffat, talat och insupit kraft av två djur.
Björnen och grävlingen. Jag trodde först att mina s.k. kraftdjur skulle vara något helt annat, men efter lite tänkande vart allt kristallklart…
Allt började en tidig morgon en sensommar dag då jag var ute och gick i skogen.
En grävling lunkar fram till mig från ett dike (som det är ett gryt i) och ställer sig ungefär 1,5m ifrån mig och stirrar intensivt in i mina ögon. En stark känsla av sinnesro och andlig styrka sköljer över mig och jag känner mig ett med världsalltet. 
Jag har som jägare aldrig haft styrkan att överkomma denna tröskel för just detta djuret, det känns som att jag skulle jaga mig själv… Allt bara stämmer.
När jag insåg att detta djur är länkat med mitt Jag började jag okontrollerat gråta och skratta på samma gång, samt vibrera på något konstigt sätt.

(ska tilläggas att jag kände av detta konstiga fenomen när jag tog på en trofé som är ärvd, en skalle av en grävling)

Det andra är björnen. Jag kan verkligen inte förklara varför, men under mina meditationstillfällen som resulterat i riktigt starka upplevelser, har björnen alltid skyddat mig och ingivit mig inre styrka att överkomma mina rädslor i form av dessa förnimmelser jag tidigare nämnde (ska tilläggas att jag kände att det enbart var onda tankar och känslor som sköljer över mig när det tidigare hände)
När jag behöver styrka eller mod har jag alltid vänt mig till den del av mig som jag känner är länkad med björnen, tallkottskörteln.

Sen konstigt nog, har jag alltid haft ett hat och en rädsla för vargen, jag drömde alltid mardrömmar om vargar när jag var liten och har alltid fått en konstig känsla av hot så fort jag ens sett en bild på en varg.

Nu kommer det som för mig är oförståeligt.

Jag har under hela mitt liv känt att min enda mening är att finna den ultimata sanningen och dela med mig av den till andra. Jag har alltid vetat att detta kommer ha en hög kostnad, men som jag alltid känt mig tillfreds med då det skulle förenkla det för andra.
Jag har alltid haft svårt för orättvisor, alltid visat kolossalt starka känslor och gjort mitt yttersta för att både jag själv och andra ska finna denna balans som alltet är.

Nu till mina frågor:
Hur lär jag mig att kontrollera den kraft jag själv vet att jag besitter? 
Jag har alltid känt en stark koppling till djur, och har alltid fått bra kontakt med alla djur jag träffat och har. Hur utvecklar jag detta band?
Jag har alltid tyckt om cannabis för dess effekter, men har aldrig vågat meditera under ruset, bör jag hålla mig borta från detta?

Detta är otroligt svårt för mig att skriva om, då jag som person alltid försöker finna det logiska. Problemet är att nu känns allt så logiskt, även fast jag ej kan förklara det.

Ber om ursäkt för diverse stavfel, faktafel (detta kanske skiljer sig från andras version av saker) och dylikt.

Tack på förhand, 
Eric

Annons:
Zeffe
3/25/15, 7:51 AM
#1

Att känna en stark koppling till djur och natur är en fantastisk upplevelse. Jag tillbringar så mycket tid jag kan själv ute i det gröna. Jag är inte själv medveten om något specifikt kraftdjur jag har, men kan ändå många gånger känna in djurens själar och känna samhörighet. För mig fungerar det allra bäst att bara kliva ut i naturen och sätta sig på ett bra ställe och rensa tankarna från vardagsbruset och låta det som kommer till en få komma. Ofta får man de bästa naturupplevelserna då. 

Meditation är alltid bra, men för mig är alla former av droger ett BIG NO, NO.  Det gäller även när jag inte mediterar. Jo, jag kan synda med kaffe någon enstaka gång, men mer än så blir det inte för min del och har alltid så varit.

[Sol69]
3/25/15, 9:32 AM
#2

Jag är som Zeffe emot droger och tar dem inte för att komma i rätt stämning.. Det räcker med att ha lugn och ro runt mig och hitta mig själv så att säga.. Gå till en plats som jag trivs på och bara vara med mig själv..

Men vist kan man får enorma känslor av frid när man vandrar i skog och mark,, och få mycket energi av att vistas där,,, ❤️

[Bettanbop]
3/25/15, 2:27 PM
#3

Så spännande Erik🙂 Så härligt och fantastiskt. Helt klart har du en spesiell koppling till naturen och moder jord och alla hennes väsen och djur. Jag är också emot allt vad droger heter på grund av vad de förstör och bryter ner kroppen.  Läkeörter är en annan sak. Schamaner använder örter under kontrollerade former och ritualer. Så mitt råd till dig, håll dig borta från cannabisen.

Att utvecklas tar sin tid och sker utefter din personlighet och förmåga. Fortsätt vara ute i naturen, fortsätt meditera, samtala med naturens väsen och djur i tanken. Ibland får man svar, ibland inte och då är det meningen att du själv ska finna svaret.

Tack för att du berättade om ditt liv och din utveckling.

Upp till toppen
Annons: