Annons:
Etikettandligt
Läst 2618 ggr
[Bettanbop]
2015-01-24 14:14

Blodsband

En liten fundering . . . 

Jag läste eller hörde någonstans att man inte kan få kontakt med andar som man inte har något sorts blodsband med. Om det är en kontakt jag vill skapa för mig själv så måste det finnas någon sorts blodsband. Eller om jag försöker skapa en kontakt för någon annan så måste de ha ett blodsband.

Blodsband = Släkt på något sätt i generationer bakåt i släktledet.

Jag tror inte på att det är så. Det kan inte vara så . . . eller 🤔

Vad tror ni om detta?

Annons:
[Sacred Wolf]2
2015-01-24 14:17
#1

Det där var då nåt alldeles nytt,har aldrig hört nåt liknande tok och vad ska vi med alla medium till som inte är släkt med anden eller alla dom vänner som kan komma igenom på en sittning fast man inga blodsband alls har.

Var har du hört det här Bettan 😃

Närå oroa dig inte du kan få kontakt med vem du vill 🤗

[NeferNefer]
2015-01-24 15:29
#2

Det låter ju helt vansinnigt. Själen har inga "blodsband", det är sånt vi får när vi kommer ner på jorden. I så fall spelar våra kära vänner på jorden ingen roll för oss, bara de där släktingarna som vi kanske inte alls är intresserade av. Dumheter. Dessutom, den som är din bästa vän idag kan ha varit din syster eller din mamma i förra livet. "Blodsband" … det där är nån som har hittat på för att hen gärna vill framstå som att hen är andlig och insatt och vill att folk ska fråga hen till råds om saker. I själva verket vet hen inte ett smack och borde läsa på litegrann.

[Bettanbop]
2015-01-24 17:04
#3

Jo jag tycker också att det låter helt befängt. Klart man kan.

Hon som säger sig vara ett medium vill mena att när någon kommer till henne och vill ha kontakt med . . . . Gustav Vasa så går inte det om det inte finns ett blodsband mellan dem.

Ja vad ska härnäst hittas på 🤪

[NeferNefer]
2015-01-24 17:43
#4

Nja, då förstår jag lite bättre, men jag tror hon uttrycker sig fel. Det finns inget band dem emellan, men det har inget med blodsband att göra.

Det är ju så att mediet inte bestämmer vem hen får kontakt med, de på andra sidan väljer om de vill kommunicera med sittern eller inte. Varför i hela fridens namn skulle Gustav Vasa eller nån annan för den delen vilja kommunicera med en vilt främmande människa som de inte har några som helst band till, bara för att sittern vill det?

Det är en annan sak om den på andra sidan verkligen vill få fram ett budskap. Till exempel ett brottsoffer som vill berätta sanningen om vad som hände.

[Sacred Wolf]2
2015-01-24 18:05
#5

Ett bra medium kan ta kontakt med den sittern kommit för att få kontakt med.Många menar att det är inte säkert vi får kontakt med den vi kommit för,att dom inte kan kalla på vem som helst utan det bestämmer andra sidan,snack säger jag för ett bra medium gör just det tar kontakt med den sittern vill ska komma igenom.Säger nån jag vill ha kontakt med mormor ja då ska mediet kunna förmedla just mormor utan nån som helst information,inte mer än just mormor,varken namn eller annat.

Det är bara halvmesyrer till medium som säger annat,så varför inte också Gustav Vasa men varför man nu vill ha kontakt med honom om man inte är släkt men samma där så kan Gustav komma igenom och föra fram bevis som just sittern kan känna igen genom att andra sidan har den tillgången.

Nu tror jag inte folk springer på sittningar för kontakt med honom eller andra kända men oavsett så ska ett medium i alla lägen kunna förmedla från den just sittern vill ha kontakt med annars är man helt enkelt ett klent medium om man viftar med orden andra sidan avgör inte mediet eller sittern så man får nöja sig med den som kommer,icke säger jag.

[NeferNefer]
2015-01-24 18:09
#6

Fast tänk dig att du är på andra sidan, och en person som du inte känner eller som du ogillar söker kontakt med dig genom ett medium. Hur kan då mediet tvinga dig till kontakt och att ge bevis för att du är du?

Jag menar, jag svarar ju inte ens i telefon om jag inte vill, och jag är ju här fysiskt …

Annons:
[Sacred Wolf]2
2015-01-24 18:16
#7

Mediet kan ju aldrig tvinga och ingen vill väl ha kontakt med nån man ogillar eller kanske är osams med 😃men att den du kom för ska mediet kunna förmedla annars är man inte helt bra på det man gör.

Ingen av oss kan heller tvinga andra sidan att komma men sällan sällan nekar dom oss kontakten om vi söker nån speciell.Min fd mediumlärare kan det här galant,hon plockar fram den sittern kommit för utan några som helst problem och hon gör ett otroligt imponerande arbete,Där kan man verkligen säga hon är ett medium som kan sin uppgift 😎

[NeferNefer]
2015-01-24 18:21
#8

Kul att höra om duktiga medier, sånt gillar jag 👍

Ändå envisas jag med att om den eftersökta själen på andra sidan inte är intresserad av kontakt går det inte, oavsett hur duktigt mediet är 😉För sån är jag! Envis som  en röd gris!

[Sacred Wolf]2
2015-01-24 18:25
#9

Ha ha ha då är vi två envisa grisar 🐖😃så jag envisas med att tvinga dom på andra sidan kan vi ju inte men sällan sällan nekar andra sidan oss kontakten 😎

Nöff nöff Skrattar

[NeferNefer]
2015-01-24 18:27
#10

HAHAHA! Ja, den som (inte) lever får se 😎

[Sacred Wolf]2
2015-01-24 18:28
#11

Det ordspråket tar jag till mig direkt,helbra ju 😎

[Bettanbop]
2015-01-24 19:41
#12

😂

NiklasTyreso
2015-01-24 21:08
#13

Folk får ju kontakt med alla möjliga andliga väsen, så varför skulle det finnas en begränsning vilka mänskliga andar som går att få kontakt med?

Annons:
[NeferNefer]
2015-01-24 21:41
#14

#13: För att de kanske inte vill ha kontakt med den som söker kontakt. Skulle du vilja att alla möjliga okända eller otrevliga personer kunde ringa till dig när som helst och fråga dig saker och kräva att du bevisar att du är du? Nej, det vill du nog inte. De har också rätt att säga nej, de behöver inte ställa upp för alla.

[Sol69]
2015-01-24 23:09
#15

Jag vill ha kontakt med Dio :-) Nä tror inte det fungerar så. Då skulle alla fans prata med sin idol eller hur! Bara för det är häftigt. Tror det måste finnas ett syfte när någon kommer ned o man får kontakt. Men inte behöver du blodsband för att få kontakt. Utan ett syfte om anden känner är värt att komma för.

Alwyn
2015-01-25 10:58
#16

Nej det stämmer inte överens med min verklighet. Jag har ju kontakt med andar som inte ens varit människor, och som shamanistisk utövare ser man ju att allt är besjälat och därför kontaktbart. Inte har jag blodsband med stenen eller elementen haha. Inte med min guide heller.

Upp till toppen
Annons: