Annons:
Etikettkristaller
Läst 3358 ggr
[Bettanbop]
12/17/14, 6:40 PM

Att spå och/eller Se i något blankt

Jag började fundera lite på kristallkulan. Såg i en annan tråd på en annan sida en fråga som jag tar med mig hit.

Många har tydligen en eller flera kristallkulor hemma som de försöker spå i. Vad gör man egentligen  med en kristallkula?

Någon sa att man ska se in i den. En annan sa att nej det ska man inte, man ska bara se blänket. Vadå blänket? Är det att det blänker som är det viktiga?

Jag har en apelsinstor glaskula. Då dorde väl den funka om jag renar och polerar den, eller?

Hur använder ni era kulor? om ni har någon.

Nu kom ju då nästa tanke 😃 En av våra fina vänner här inne skrev om speglar.  Man kan ju spegla sig i fönster ibland, funkar det då med ett fönster om man inte har någon spegel.

Ojoj nu har jag hasplat fram frågor utan att tänka först. Vissa frågor har jag redan svar på, men det kanske är fler som undrar 👍

Annons:
[Mellma]
12/18/14, 11:54 AM
#1

Bra fråga. Jag har också alltid undrat över hur man ser i en kristallkula. 

Men jag gissar att det är väl ett verktyg det med presis som tarotkort eller pendel eller vad som helst.

[Bettanbop]
12/18/14, 12:56 PM
#2

Ja ett verktyg är det ju, men frågan är hur man använder den. Den ena säger si och den andre säger så. Ska man titta i den heller ska man bara känna på den. Jag måste nog köpa mig en och prova mig fram.

Jag fick ett jätte bra svar i en annan dold tråd, som kändes väldigt rätt för mig. Men vi gör ju olika i mångt och mycket, även om målet är detsamma.

Gaula
12/19/14, 8:30 AM
#3

Fick du något svar du kan dela med dig av #2… jag ställer samma frågor som du :-)

[Bettanbop]
12/19/14, 12:54 PM
#4

Så här förklarade  min vän:

Nu siar jag inte andras framtid men använder kristall kulan då och då,använde den mer förr än jag gör nu för tiden.

Hur som så är den ett redskap, ett fokus kan man säga där man med ett hjälpmedel och fokusering får inre bilder samt att dom oftast är av bergskristall vilket gör att tack vare den kristall sorten öppnar lättare upp vårt klarseende.

Mönstren i kulan kan formas genom vårt inre seende, den fungerar ypperligt men inte som filmens värld vill få den att framstå med gubbar och gummor och annat som visas som om den vore en liten rund tv-kulaskärm Skrattar

Även med kulan används egen intuition men en del behöver något att fokusera på och där kommer kulan in och med sin rena kristall öppnar den upp mycket för oss.

En glaskula kan du använda som fokus men den saknar kristallens mönster som finns och är en hjälp att kunna se olika saker i den.Tog en titt på min nu och varje gång ser jag olika mönster. Här kom ett svar omedelbart att jag ska följa mina planer på att i Januari göra det jag länge tänkt.

Nästa gång jag beskådar kristallens naturliga mönster kan det visa mig nåt helt annat och det beroende på vad det är jag behöver få till mig just då samma för en klient om man har en sån så kan mönstret forma och mediet/spåkärringen intuitivt förmedla det denne ser.

Kommunikation med guider, änglar osv samma där kulan blir ett fokus och på så sätt får en del lättare att upprätta kommunikation.

Det mesta går att använda,man stöper ju i tenn,man siar i vatten,kaffe,sand you name it och allt handlar om att man fokuserar med ett redskap.

Naturen är fylld av magi och man kan använda allt där ute,gräs,löv,stenar som kan tala om mycket för oss.

Det handlar i naturen om den kommunikation vi upprättar med naturens andar i både växtlighet,stenar,väsen,tomtar och troll medan kristallen i sig besitter ren energi om man ser till att den hela tiden får vara ren och fri från negativitet.Även i naturen kan vi genom mönster intuitivt få till oss vägledning och information.

Efter varje användande oavsett det rör oss själva eller andra ska den renas så inte det gamla ligger kvar för då blir det missvisande utan det är här och nuet som ska få lysa klart och med gamla energier blir det ju ostädat kan man säga så ren ska den alltid vara.

Personligen behöver jag inte redskap men finner det förbaskat roligt att syssla med så även min guide och vi jobbar då och då med just olika redskap och hon kan få sina fnatt att knuffa ner eller busa runt med dom på annat sätt så vi är helt enkelt roade av medan andra kan behöva ett fokus och speciellt om man är ny inom det här så kan redskap vara en stor draghjälp.

Kristallkulan är ju kraftfull just för den är av kristall,en amulett som vi kraft laddar för andras räkning får ju den energi vi sänder till föremålet.

Psykometrin där använder vi tidigare ägares energier,vi kan känna in vilket sinnes tillstånd en person är eller har vart.Vissa föremål släpper anden inte greppet om och därför är det så viktigt när man köper i andra hand om det är ur ett dödsbo att man renar och ser till att en eventuell ande som höll saken kär inte följer med utan har släppt taget om.

Energi i massor så även med kulan att den ska hållas ren så inga gamla kvarvarande energier finns och kan hindra.

Men kort sagt den är ett fokus samt att kristallens egna mönster kan tala om mycket för oss och just kristall är ju renaste energin om vi ser till att hålla dom "friska" så att säga.

Gaula
12/19/14, 1:40 PM
#5

Tack! :-)

[Sol69]
12/20/14, 12:15 PM
#6

Inte viste jag att du hade en kristallkula Bettan. Det har jag tänkt att köpa som prydnad någon gång. För tycker de är läckra. Men har inte kommit till den punkten då jag känner jag ska testa det än.

Annons:
[Bettanbop]
12/20/14, 6:29 PM
#7

Nej jag har ingen kristallkula ;) jag har en i glas som står i fönstret som prydnad. Men jag blev lite sugen på em ricktigt.

svartaugglan
12/20/14, 6:36 PM
#8

Jag har en i glas jag med som jag ämnar använda i det syftet. Jag tror det kommer funka lika bra som en kristallboll, bara man har rätt inställning.

[Sol69]
12/20/14, 7:16 PM
#9

Ugglan du får gärna tala om för oss när du testat det och vill du ha försökskaniner så säg till oss i admin så kan du göra en egen tråd att öva i 🙂

[Bettanbop]
12/22/14, 9:16 AM
#10

Då ska jag försöka med min glaskula när jag kommer hem :)

[Sol69]
12/22/14, 9:32 AM
#11

Har blivit spådd i en kula nu. Vet dock inte om det var en äkta eller inte. Men det var intressant att få uppleva och ska bli intressant se om det stämmer.

[NeferNefer]
5/9/17, 9:46 AM
#12

Jag har ingen kristallkula, men jag tycker att de är mycket vackra och kommer vid rätt tillfälle att köpa en. Förmodligen när jag och rätt kristallkula finner varandra.

Jag har alltså aldrig provat att spå i kristallkula, men jag föreställer mig att det är samma princip ungefär som vid spådom med andra hjälpmedel: de hjälper till att öppna upp för vår egen visdom och kontakten med andra sidan/ guider/ änglar så vi får de svar vi söker. Egentligen behöver vi inte dessa hjälpmedel, men de är bra att ha tills vi är bekväma med att finna svaren utan dem. Dessutom känns det bra för mig att förlägga svaren till något utanför mig själv, som exempelvis tarotkort, eftersom jag har rätt så svårt för att skilja mellan sanning och vad jag önskar. Undrar om en kristallkula hjälper med just det? 🤔

Upp till toppen
Annons: