Annons:
Etikettandligt
Läst 1988 ggr
[NeferNefer]
11/28/14, 4:17 PM

Ångest och andevärlden

Jag har läst massor av böcker och artiklar om och av medier på sistone, och en sak har slagit mig. Flera av dem sa att de har lidit svårt av ångest, ända tills de äntligen lyssnade på andevärlden i stället för att döva ångesten på olika sätt!

Ser ni något samband mellan ångest och andevärlden i era egna liv? Vad tror ni om det här?

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
[Sol69]
11/28/14, 5:41 PM
#3

Jag tror att många kan vara känsliga och att de när de känner närvaro och inte vill tro på det kan bli oroliga och känna ångest för att de inte vet vad det är som de känner inom sig..

[NeferNefer]
11/28/14, 7:07 PM
#4

Sol: det låter vettigt!

Jag kan berätta att när jag var liten hade jag poltergeistfenomen hemma, men bara när jag var ensam. Och det skrämde nästan vettet ur mig! Det var knackningar i väggarna och saker som rörde sig, och till slut dök det även upp ansikten på golvet. Fruktansvärt obehagligt. Men det fick mig i alla fall till slut att läsa mer om övernaturliga fenomen, och även in på att utveckla mig själv och mina förmågor.

[Sol69]
11/29/14, 5:31 AM
#5

Fy vad hemskt att uppleva som ett litet barn. Det kan skapa stor ångest. Tror många känner rädslor o ångest när de inte är säkra på vem som hälsar på. Oftast släpper det när de vet vem det är. För vem blir rädd för morfar eller någon annan de känner.

Mandra
11/29/14, 5:41 AM
#6

Beror på vad ni menar med ångest här? Ångest som lika med rädd eller panikångest? Det finns inget samband mellan panikångest och andevärlden. Kan finnas vid vanlig ångest på det sätt som Sol beskriver det. Men jag tror ändå inte riktigt på ett samband. Tror att det är naturligt att undersöka vad som helst som man blir rädd för. Eller?

Min mormor var spiritist och hade sitt sommarhus fullt med "spöken" som hon kallade dem. Jag var jätterädd för dem. Det ledde mig till att dra mig undan från dem - inte undersöka dem mer. Det var inte heller detta som fick mig att söka djupare inom det andliga. :)

Annons:
[NeferNefer]
4/3/16, 10:23 AM
#7

Jag har också hört om olika healers, som lidit svårt av olika smärtor i kroppen. Det var inte förrän de började praktisera healing som de blev fria från smärtorna. Förklaringen var att det var de blockerade energierna som orsakade smärtorna. Det borde vara samma sak i så fall som med medierna och ångesten, tänker jag.

zeretki
4/8/16, 11:14 PM
#8

Eller om man känner andra människors smärta och ångest?

[NeferNefer]
4/8/16, 11:23 PM
#9

Så kan det också vara 👍

Joggan
4/12/16, 7:06 AM
#10

Ångesten kan ju också har sitt anspråk!?  Hur många "mediala" råka ut på fel sidan och tror att det är deras guider/änglar/mormor osv och till slut visar sig någonting helt annat. Det är ju inte så lätt att skilja gott och ond.

Loris M
5/30/16, 7:49 PM
#11

Intressant diskussion!

Upp till toppen
Annons: