Annons:
Etikettshamanism
Läst 1330 ggr
Valkyrija
10/15/14, 2:31 PM

Vart ska jag vända mig?

Hejsan! Gjorde just en shamansk trumresa för första gången och är i extas!! Träffade mina kraftdjur och jag började nästan gråta. Hela jag fylldes av.. Ja jag vet inte vad men känslan var helt magisk och jag ville inte lämna platsen jag besökte. Jag är mycket intresserad utav att ev bli shaman eller iaf lära mig mycket mer. Vart kan jag vända mig? :) Kram

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

Annons:
[Mount Everest]
10/15/14, 5:31 PM
#1

Hej Taralli 🙂

Och varmt välkommen in till oss på Druid och Shaman. Det låter som en underbar trumresa du gjort och visst är det fantastiskt när vi färdas genom dom olika världarna och precis som du säger man vill inte lämna platserna för det är så ofantligt underbart samtidigt som det kan vara jobbigt också att konfrontera olika världar och väsen 😎

Det här med Shamanism har ju poppat upp som svampar ur jorden och det finns en uppsjö med olika kurser världen över att kunna gå både bra och dåliga ska ju sägas men mitt tips är att du finner nån som verkligen går på djupet med ursprungs Shamanism och gärna nån som har gått lärling eller som besökt ursprungsfolk som verkligen vet vad äkta Shamanism går ut på.

Det beror ju ocksså på vad det är just du söker,vilken tradition som tilltalar just dig mest.Det kan ju vara allt från Forn Nordiskt till Inka eller nån helt annan Shamansk kultur världen över.

Det är oerhört viktigt att du finner den kultur och sed som passar för just dig.Idag blandar många tyvärr Shamanism med annan form av andlighet så den förlorar sitt ursprung.

Du kan också googla och söka via olika hemsidor på orten där du bor och se om nån kurs kan passa just dig.

Även om Shamanismen ser väldigt lika ut världen över så skiljer den sig i ceremonier och magiskt arbete men har ett viktigt gemensamt och det är helande,balans på vår Moder Jord samt att man strävar efter att leva i samklang med alltet.

Det är en underbar och härlig väg du börjar vandra och jag hoppas du finner nån som kan ge dig råd,kunskap och vägledning som passar just dig och det är bara att fråga oss här inne så svarar vi gärna om vi kan.Lycka Till på en fantastisk Andlig resa  🌺

[Sol69]
10/15/14, 7:27 PM
#2

Ser att ME har gett dig bra svar. Så hälsar dig välkommen in till oss och säger bara att ett annat sätt att lära sig mera är att läsa gamla och nya trådar och starta egna om man har funderingar.. För att prata med andra med liknande intresse vidgar våra vyer. 🙂

Valkyrija
10/17/14, 12:19 AM
#3

Tack så hemskt mycket för svaren :) Vet ni om det finns någon i närheten av Trollhättan - Göteborg som lär ut? :)

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

Denna kommentar har tagits bort.
Upp till toppen
Annons: