Annons:
Etikettandligt
Läst 1356 ggr
[Sol69]
2014-10-12 12:23

Andlig =medial?

Det finns många andliga personer som tror att det finns något. Men många verkar tro att andlighet och medialitet går hand i hand. Fast det är ju så att för att du är andlig och tror på något. Innebär det ju inte att du har fått gåvan och kan utveckla dig medialt. Utan du kan tro på något men ändå inte utveckla dig medialt.

Man kan undra varför många drar likhetstecken mellan andlighet och medialitet 🤔

Annons:
[Bettanbop]
2014-10-12 13:03
#1

Bra undran Sol 👍 För ja det kan man ju fråga sig, och många tror nog så. Själv är jag nog mer andlig än jag är medial. Fast jag är nog inte så andlig heller som jag gärna vill tro 😉

[Mount Everest]
2014-10-15 13:52
#2

Klok fundering Sol ☀️

Mediala är vi ju alla men det finns ju även dom medium som inte är ett dugg andliga men väldigt bra på att länka anda sidans budskap.Alla har vi gåvan medfött men inte alla väljer att utvecklas medialt utan går andra inriktningar inom det andliga.

För många år sedan var jag helt inriktad på att jobba med det mediala sen tröttnade jag för det blev helt enkelt för tjatigt att hålla på med,idag gör jag husreningar men absolut inga seanser eller privata sittningar för det står mig upp i halsen och jag tröttnade helt på den biten av mediumskapet.

Att vara andlig innebär så många olika riktningar och här har vi Guds eller Skaparens eget smörgåsbord fyllt med olika inriktningar så vi alla ska kunna finna en väg som passar just oss.En del går den mediala andra lunkar på med nåt annat som för dom passar bäst men målet är det samma andra sidan oavsett vilken övertygelse vi har 🙂

[Mellma]
2014-10-15 19:46
#3

Ja det här är en stor insikt man behöver lära sig att skilja på. 

Jag vet också hur många mediala människor som helst, och som är duktiga på det de sysslar med. Men tyvärr så är de inte djupt andliga för fem öre dessvärre.

Jag är hellre andlig nuförtiden än väldigt medial, trots att jag har gåvan. Men jag har också insett att jag ofta blir besviken på människor som påstår sig vara så andliga bara för att de är mediala. Men det stämmer inte ett dugg.

Så visst är det skillnad. Stor sådan också.

Zeffe
2014-10-16 17:33
#4

#3 Håller helt och fullt med dig! Har själv blivit väldigt besviken många gånger av samma orsak och jag har själv funderat på varför så många kallar sig andliga bara för att de är mediala. Av precis samma anledning lade jag själv mitt engagemang som aktiv medial helt på is för 25 år sedan 🤐. 

Nu är jag lite elak men för många är medialitet = egotripp! 😢

[Sol69]
2014-10-16 17:47
#5

Nej Zeffe du är inte elak för du är bara ärlig för det är många mediala som är riktiga knölar och som tjänar pengar på de som är i behov av stöd och hjälp och som inte tål kritik eller att andra ifrågasätter deras arbete.. För de är ju bäst och alla andra är ju bara bluff och båg. När en andlig eller medial person borde vara ödmjuk för att de har fått en gåva från andra sidan som de ska förvalta och utveckla.

[Mellma]
2014-10-16 19:31
#6

# 4 Nej då Zeffe, du är inte alls elak. Håller med dig också i det du säger. Känner exakt samma sak själv och därför har jag med lagt ner det mediala i stort sett. 

# 5 Så sant Sol som du säger också. Det är så sjukt många människor som missbrukar sin medialitet så det är inte klokt.

Annons:
Upp till toppen
Annons: