Annons:
Etikettallmänt
Läst 991 ggr
[Mount Everest]
10/11/14, 4:57 PM

Slappna Av ?

Ja hur är det med den saken egentligen,slappnar vi av riktigt ordentligt nån gång eller är vi hela tiden på lite språng om än inte mycket?

Att slappna av kan många tycka är svårt av olika orsaker,en del har kontroll och bara måste göra oavsett hur stort eller litet det är.

Inom andligheten pratar vi ofta om hur viktigt det är att bara kunna vara och det här gäller ju alla oavsett man är andlig eller inte eftersom det handlar om att kunna må bra,kunna koppla bort och bara vara där man laddar med ny energi.

Inom det Shamanska jobbar jag mycket under trancen flera gånger i veckan och där krävs ju att man kan koppla bort precis allt och bara låta andevärlden få ta över mina sinnen för att kunna nå ett trancetillstånd.

Men om vi går till den där delen där man bara kan lägga sig ner,släppa jobbtankar,släppa barn och hushåll för en timme eller så.Hur bra är ni på detta,kan ni verkligen slappna av och bara vara utan att yttre saker låter påverka er ?

Jag får nog lov att säga jag är bra på den biten men det tog många år att kunna träna upp.Visst finns dagar då man har mer i huvudet än man borde och liksom inte tycker sig komma till ro men där krävs egen disciplin att man verkligen tillåter sig för i vår stressade vardag behöver vi verkligen kunna slappna av.

Annons:
[Sol69]
10/11/14, 6:50 PM
#1

Man borde nog slappna av mera tror jag i perioder så är det svårt att slappna av och följa flödet för att få information.. Men vissa perioder går det lättare..

[Bettanbop]
10/11/14, 7:18 PM
#2

På sistone har jag upptäckt att mina muskler (de jag har kvar) kan vara spända. Jag kan sitta eller ligga och slappna av inför en meditation, eller något annat avslappnat och upptäcka efter en liten stund att någonting ändå har blivit spänd.

[Sol69]
10/12/14, 10:07 AM
#3

Tror vi alla i perioder har svårt att slappna av.. Då kan det vara bra med meditation. Vilket jag är hemskt dålig på att ta mig tid för.. Oftast blir jag bara rastlös.. och sen har man alltid saker att göra..

Denna kommentar har tagits bort.
Upp till toppen
Annons: