Annons:
Etikettdagens-hälsning
Läst 1138 ggr
[Wolf.]2
2014-07-29 07:47

God Morgon 29 Juli

Hej Hopp hoppas ni alla sovit gott och vaknar till en underbart dag 🙂

Lite kyligare i luften än det vart en tid men oj vilka väder som dragit över landet en tid,vilka översvämningar bränder och annat kaos det skapat men nu känns luften ren och klar.Vi skulle kunna få åska i kväll också men just nu ser man inte skymten av några moln ens bara en klar luft och klar himmel.

Har ni tänkt på att bara genom ett forum kan man länkas samman med människor man aldrig hade mött om det inte vore  för en samlingsplats som exempelvis i fokus.Hade vi inte kommit in här hade vi missat varandra.

Har en lång tid pm-at med en medlem som liksom mig går på djupet inom andligheten och det är så intressant att läsa den hen skriver för det visar sig så klart och tydligt hur lika information vi får angående andlig utveckling och andra dimensioner.

Det ser ut som om vi kommer att utföra något tillsammans för andra sidans räkning och att det går så på djupet och inte bara skrapas på ytan för idag ser vi tyvärr en väldigt ytlig andlighet där man inte vågar ta fram djupet om så mycket kunskap och visdom som det finns och då skapar det istället en väldig ytlighet och konflikter uppstår lätt bland människor.

Det här blir en intressant resa att gå till mötes och bara genom i fokus har jag fått kontakt med två personer som går riktigt på djupet med det andliga.Vi kommer in på ämnen som kan vara svåra för många att förstå men vi ser också att det här är nåt vi med tiden kommer att gå ut med men först när tiden är mogen och just nu bearbetas vi för att nå fram dit.

Visst är det spännande att se hur man kan sammanvävas med andra som har liknande mål i sikte och som inte nöjer sig med ytlig andlighet utan verkligen vågar sig på djupet om hur mycket det finns i vårt oändliga universum,underbart säger jag 😎

Önskar er alla en underbar dag 🌺

Annons:
[Sol69]
2014-07-29 08:45
#1

God morgon på er alla!

Jo det har varit varmt ute ett bra tag nu och Tor har hälsat på och i Motala har det blivit översvämningar som följd av det. Men värmen verkar inte vilja ge med dig här alls.

Vist kan man hitta många djupa och goda vänner på iFokus som man kommer att man har samhörighet med och det är ju en skön känsla att känna. För man vill ju gärna känna att man kan prata med likasinnade och få ett utbyte av tankar. Men det betyder ju inte att man måste tänka exakt lika för det. Utan man kan ju utvecklas med varandra, 😃

Idag har vi inga planer alls för dagen. Inte vad jag vet i alla fall.. Men får väl se vad som händer när alla är vakna vad vi kan hitta på,, 🤔

Önskar er alla en bra dag.,, 🤗

[NeferNefer]
2014-07-29 11:47
#2

God middag! Jag har minsann sovit gott i natt, för första natten på länge.  Det var en enkel åtgärd som behövdes, fånigt av mig att inte komma på det tidigare - en ögonmask som stänger ute allt ljus! 🙂

Jag önskar er alla en magisk dag 🌈

ALPHIRA
2014-07-30 12:43
#3

Hejsan ni alla! Är ledig idag för en gångs skull. Men har jobbat mer än lagen tillåter och svettats och svettats i värmen. Inte alls kul.

Och eftersom jag krockade min nya bil med AC kör jag nu gubbens gamla Volvo utan AC. Och har fått fruktansvärt ont i nacken och axeln pga draget.

Så det var bara gnäll från min sida idag.😕

Lycka till med fortsatt gnäll, säger jag bara till mig själv. 😃

[Sol69]
2014-07-30 17:50
#4

Va go du är Alphira😃

ALPHIRA
2014-07-30 21:43
#5

Äh

[Bettanbop]
2014-07-31 19:38
#6

Men Alphira då. Gnäll av dig du, vi gillar dig ändå 👍

Jag har knappt öppnat datorn i dag. Har varit så trött. Min fibromyalgi påminde mig om att den inte tänker vika undan minsann, så är inne på tredje dagens kamp.

Härligt det låter Wolf med din vän👍 vänner är bra att ha, även på distans.

Annons:
ALPHIRA
2014-08-01 23:24
#7

Tack sol och Bettan och andra. Då väljer jag att fortsätta gnälla. 

Va f-n måste man vara så himla snäll jämt och inte kunna säga nej. Hade tid för optikern den femte aug. Så klart ringer någon och säger att det är en riktig kris någonstans, inga vikarier tillgängliga.  (Det är alltid riktig kris någonstans.) Fick flytta optikertiden till annat datum. Det var trettioelfte gången jag gjorde det.

Flera av mina kolleger inom vården är lika snälla och ställer alltid upp! Vet inte om jag ska 😃 eller .

Inget under att man hamnar i trafikolycka när man ser dåligt! Fast så dåligt ser jag ju inte förstås men ändå.

En siare sa en gång att jag kommer att få grönstarr efter fyllt 83. Sannolikheten är stor att jag (och dom flesta i hög ålder) får det, det skulle i för sig vem som helst kunnat säga.

Kanske jag kommer till optikern senast då. Får lugnt vänta och se genom gamla glasrutor i exakt 20 år. 🎈

[NeferNefer]
2014-08-02 10:06
#8

Alphira: 🤗

Upp till toppen
Annons: