Annons:
Etikettrökelser
Läst 5510 ggr
[Sol69]
2013-10-13 21:17

Vit salvia

Det sägs att vit salvia som rökelse renar från dåliga energier.. Vad tror i att det är med saliva som gör att den tar bort all negativ energi??

Annons:
Ljuskristallen
2013-10-14 07:38
#1

Salvian tar fram dom goda energierna samt andar så per automatik renar den men är egentligen en rökelse som frammanar istället för att ta bort med den skillnaden att den plockar fram det goda.

När jag möter klienter vid exempelvis husrening vill jag att det ska vara positivt och allt eventuellt negativt skingras med Salvian just för den tar fram det goda.Inte alla uppskattar rökelse så det händer att jag inte kan använda den pga allergiker eller att nån helt enkelt inte kan med röken då använder jag andra metoder som renar lika bra.Vi säger renar för den tar fram det goda men samtidigt lockar även Salvian dock inte det negativa.Det är rökelsens egna substanser och naturliga innehåll som gör det här möjligt.

Vit Ökensalvia plockas från naturen (Salviabuskar) och antingen binder man i hop dom i buntar eller använder som lösvikt.Jag brukar plocka med mig från Navajo om det är säsong alternativt att jag köper på plats där jag vet Salvian skördats och torkats på rätt sätt,jag skulle inte köpa i andliga butiker för ofta är det inte äkta Vit Ökensalvia utan en helt annan som inte alls bär samma effekt som den man antingen plockar själv och buntar ihop eller köper av dom som verkligen hanterar rökelsen på rätt sätt med bla kraftladdning under en ceremoni.Dessa buskar doftar nåt ofattbart gott.

[Sol69]
2013-10-14 09:04
#2

Ljuskristallen om du nu inte kan köpa din salvia i Navaho och måste köpa dem hemma vid i Svea rike hur gör du då. Vad är det bästa alternativet då. Om man måste ha salvia snabbt och inte kan få frön odla eller köpa långt borta. 🤔

Ljuskristallen
2013-10-14 09:08
#3

Då använder jag andra metoder,äkta vara är viktigt för mig och allt står inte och faller med Salvian men jag köper så mycket och en bunt räcker hur länge som helst  sen har jag mina bekanta som villigt skickar över om jag behöver,så det löser sig alltid 😎

[Sol69]
2013-10-14 09:24
#4

Då hade du inga tips till andra som vill ha rökelse och salvia.. Utan då är det att hitta en butik som man vet har direkt import och det är äkta vara. 🤔

Ljuskristallen
2013-10-14 09:29
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Det är det absolut bästa och nu finns ju dom som verkligen har äkta men även andra,synd att Jesper la ner indianbutiken för han tog hem direkt från Navajo på sina resor men la ner för några år sedan.

Kunde inte låta bli,la upp dom jag köpte på senaste resan och tog bild.Dom lär nog räcka ett tag .25 stycken 😂jag råkar gilla Salvian och det skarpt ☺️syns det eller ,en riktig Salvianörd 🤓😃

[Sol69]
2013-10-14 09:32
#6

Det var en sån bunt jag såg igår… men då en av dem inte så många. Men då vet jag inte om det är äkta vara eller inte.. Men jag har lite svårt för starka dofter. det ger mig huvudvärk.. Så för min del så skulle saliva vara en nödlösning i och med att jag vet att det får mig att få huvudvärk.. och de finns andra sätt att rena sitt hem..

Annons:
Ljuskristallen
2013-10-14 14:23
#7

Det finns ju äkta att få tag på även här men en del är inte vit ökensalvia tyvärr,tror amuletten brukar ha Navajo eller är det Sioux,hmm minns inte men dom brukar köra med bra sylar i sin butik så där kan du kolla.Dom brukar vara toppenbra att handla av.

Sen finns det alltid några som säger det är men inte är,tack och lov är dom få men finns ju i alla fall.Amuletten däremot har jag bra erfarenhet själv av och även hört andra som är supernöjda.

[Sol69]
2013-10-14 14:27
#8

Ett bra tips till dem som vill köpa äkta salvia och rena sitt hem med 👍

Glaston
2013-11-05 11:36
#9

Jag har också köpt salvia på www.amuletten.net och är jättenöjd med kvalitet och service  :-) Provade också Maya smudgen som var god och räcker länge!

Glaston

[Sol69]
2013-11-05 11:44
#10

Tack för tipset. Det är alltid bara att veta ifall man skulle behöva inhandla lite en dag,, 👍

Det som är tråkigt för min del är att jag har s¨å svårt för starka dofter,, det gör mig tung i huvudet och inte alls en trevlig känsla. Så jag är glad så länge jag inte behöver använda det och tar gärna till andra metoder.. om jag kan.. 🙂

powerofthebass
2013-11-05 19:54
#11

Vill odla vit salvia själv så man kan göra egna rökelser

Obiter dictum .**_ Ut pictura poesis, 
**_

Upp till toppen
Annons: