Annons:
Etikettkristaller
Läst 5008 ggr
[Sol69]
9/20/13, 9:16 PM

Apache Tårar

Apache tårar är en svart Obsidian , som verkar grov och ogenomskinlig vid första anblicken , men är ofta genomskinliga när de hålls upp till en ljuskälla . Den hjälpa en att se in i kärnan av ett problem och att hjälpa till med djupt helande . Har en förmåga att ge stöd vid sorg sorg . Den kommer att försiktigt hjälpa en att acceptera och sedan släppa sin sorg på så sätt frigöra och ta bort blockeringar . Apache Tårar kan även hjälpa till att lindra stress genom att få dig att se möjligheterna till en positiv förändring så att de kan formulera en handlingsplan . Detta kan ge en känsla av hopp till en förfärlig omständighet . Den kan också öka det logiskt tänkandet , vilket kan öppna nya dörrar för framgång . Många arbetar med dessa stenar för att underlätta spontanitet inom olika områden i livet .

Bär en Apache tår i fickan som skydd mot alla typer av negativa energier , inklusive psykiska attacker . Apache tår kommer att bidra till att undanröja och omvandla dessa energier , vilket banar väg för fler positiva vibrationer . De hjälper till att jorda andliga upplevelser i den fysiska , hjälper en att integrera dessa erfarenheter i det dagliga livet . Denna jordning energi kan också hjälpa en att inse vikten av alla frekvenser , och att inte begränsa sig till enbart de högre energierna i denna tillvaro . De kan också hjälpa en att ansluta med naturen .

Fysiskt är Apache tårar ofta används för lugnande av muskelspasmer , avgiftning av kroppen , och absorption av vitaminer. De kan också stärka immunförsvaret och stärka kroppen .

Apache Tårar är en typ av Obsidian och bär många av de samma egenskaper som vanlig svart Obsidian . I allmänhet är Obsidian ett mycket grundstötning och skyddande sten . Det används som ett bra rengöringsmedel av negativa energier , hjälper till att ta bort inte bara negativitet upplevt i miljön , men också att om ens egna känslor , som ilska , avundsjuka , girighet , ilska , etc. Obsidian ofta använts för helande och frigörande energi blockeringar , och har en tendens att arbeta snabbt för att flytta sanningar till ytan som skall lösas .

Apache Tårar är den perfekta bit för fickan , medicin väska eller Kristall påsen . Kasta ett fåtal i badkaret för ett avkopplande bad som hjälper till att avlägsna gifter . En underbar sten att använda tillsammans med andra stenar i galler eller healing syfte .

Annons:
agneta-43
9/20/13, 9:35 PM
#1

Tack Sol det var intressant och verkligen mycket som den var bra för 🙂

Medarbetare på Druid & Shaman 

[Sol69]
9/20/13, 9:36 PM
#2

Det är en av de stenar jag har hemma som jag tycker mycket om.. Du får följa med mig till en butik med stenar och känna vilka som kallar på dig.. 🤔

agneta-43
9/20/13, 9:39 PM
#3

Ja det skulle vara kul 🙂

Medarbetare på Druid & Shaman 

[Sol69]
9/20/13, 9:40 PM
#4

Finns en i Lilla Vadstena och ska finnas en i Linköping också. Men vet ej var den ligger 🙂

agneta-43
9/20/13, 9:42 PM
#5

Okej 🙂 och jag har ingen aaaning aalls 😃

Medarbetare på Druid & Shaman 

nemetona
9/21/13, 11:40 AM
#6

Denna sten har hjälp mig ofantligt mycket under några riktigt svåra år efter en olycka i familjen, trauma sorg depression och nedstämdhet.Jag har flera faktiskt och någon ligger som följeslagare i min ficka och någon nere vid fotänden för jordning.

Apachetår

Affirmation: Efter mörkret kommer ljuset och solen att skina över mitt liv

Chakra: Rot

Egenskap: Den visar att även situationer som ser mörka ut kan leda till något mycket ljust och positivt. Den ger dig förmåga att se fram emot ljuset och det du önskar även under tider av mörker, istället för att låta mörkret dra ner, skratta njuta och må bra och ha ett framgångsrikt liv. Den hjälper dig att hela dina känslor, se dolda fakta och ökar förståelsen av den nuvarande situationen och att inse att detta bara är et steg fram mot ljuset.

Texten är tagen ur min bok hemma Stenar Kristaller Mineraler och deras magiska krafter skriven av Marie Nilsson

//Nemetona Vinkar

Vad lever vi för, om inte att göra livet mindre svårt för andra?

                                                               GEORGE ELIOTT

Annons:
[Sol69]
9/21/13, 11:45 AM
#7

Tack för lite mera upplysning om stenen och dess egenskaper.. 🙂

Min sten bär jag på mig.. Men har inga fickor idag 😃Så det fick bli att lägga den i BHn 🤫

Men det är det ju ingen som ser 🤪

nemetona
9/21/13, 3:14 PM
#8

Ibland får man vara påhittig! 👍Bättre det en när jag hade min i en sådan spiral som man kan stoppa stenar i, men jag hade en sådan fast nyckelring! Och där blev stenen väldigt illa tilltygad av nycklar och all annat man har i en väska eller slänger runt med. Men konstigt nog så är det just den tåren som alltid finns med mig 🙂

//Nemetona Vinkar

Vad lever vi för, om inte att göra livet mindre svårt för andra?

                                                               GEORGE ELIOTT

[Sol69]
9/21/13, 4:13 PM
#9

Det viktigaste är väl att man har med den och att den ger det stöd man behöver.. eller rättare sagt att den finns med när man behöver den

Malava
10/1/13, 7:34 AM
#10

Sol69 skulle du kunna lägga in en bild på stenen?🙂❤️


[Sol69]
10/1/13, 9:03 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Stenen ser svart ut men om man tittar mot ljus ser man att den är genomskinlig

Bilden lånad från google.

Malava
10/1/13, 11:01 AM
#12

#11 Tack! hade en svart nämligen som försvann , tror inte den var genomskinlig så det var nog inte likadan. Vill verkligen skaffa mig en nu.

Funderar lite på det där med val av stenar, att man inte ska gå efter vad dom står för utan bara känna vad som till talar en. Men det kan väl inte vara fel som nu att jag känner för denna?


[Sol69]
10/1/13, 11:30 AM
#13

Nej jag brukar läsa om den och sen gå till en affär och känna på dem.. ibland talar de inte till mig alls.. och jag har olika på mig varje dag.. beroende på vilken sten som kallar på mig.. ibland en i varje ficka..

Sist hade jag med mig min dotter till affären hon fick ett hängsmycke av mig som en ängel. Hon fick välja mellan en bergskristall och rosenkvarts och det blev rosenkvartsen för att den lockade henne.. 

Ska försöka att skriva lite om stenar och dess egenskaper när jag får tid och lust.. Har ju ett jobb att sköta också. 🤔

Annons:
Magi-cat
4/21/16, 8:32 PM
#14

Apachetårar är fina! 

Bilden verkar vara från Kristallrummet. Jag tycker det är svårt att avgöra om det är apachetår eller något annat på bilden, men de borde ju veta.

Mina apachetårar är inte lika blanka och välslipade, men genomskinliga när man håller dem mot ljuset.

Synd att det inte finns så många stenaffärer kvar längre.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Tarotstollan
4/22/16, 12:37 AM
#15

#14. Jag har tur och har www.stengården här i staden, dit jag kan gå och titta och köpa stenar och kristaller. Det brukar följa med något nytt hem nästan varje gång jag varit där.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Magi-cat
4/22/16, 6:52 AM
#16

Din länk fungerade inte, Tarotstollan. Antar att det är den här:

http://www.stengarden.com/

Ser härligt ut, jag förstår att det alltid är någon sten som måste följa med hem. 😃


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Tarotstollan
4/22/16, 8:57 PM
#17

#16. Tack för hjälpen Magi-cat, eftersom länkarna funkar för mig så tänker jag ju inte på att de inte kanske funkar för alla.
Ja, hos dem hittar jag alltid alldeles för mycket som "måste" följa med  mig hem!🤪😃

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Upp till toppen
Annons: